Favoritt TV-Serier... Topp 3

Enig. Dagens Seinfeld, selv om de ikke er like relaterbare og en hel del mørkere. Selvdestruktiv gjeng uten noe form for fremgang. Rum ham og milk steak med jelly beans på neste gtg.

Husk:
IMG_4014.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Homeland sesong 5 er helt på nivå med, hvis ikke enda bedre enn, sesong 1 og 2.

Men hallo: Westworld anyone? Kjempeserie! Anthony Hopkins er grunn nok i seg selv til å se den.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Ser gjennom From the Earth to the Moon igjen. Et mesterverk fra 1998 med Rom Howard og Tom Hanks bak spakene, samt store deler av produksjonsteamet som var med på Band of Brothers noen år senere. Serien handler om Apollo-programmet, og er utrolig bra, rett og slett. Min favorittepisode er "Spider," som handler om utviklingen av månelandingsfartøyet. Episk serie!
 
IMG_0152.JPG
The Crown! Har brukt jula til å se denne Netflix serien og må si den er fabelaktig. I tillegg til hovedpersonen spilt av Claire Foy har serien et kobbel av gode skuespiller prestasjoner. Spesielt vil jeg nevne John Lithgow som Winston Churchill. Tar litt tid før det hele kommer i gang da starten bygger opp det hele
 
Her om dagen går det i:
- The night of
- Pustina ( wasteland )
- The grand tour

All time:
- The Wire
- Band of brothers
- Sesong 1 av true detective
 
Sherlock S04 kommer hver mandag på Netflix. Første to episoder har vært ok.
Venter inn Homeland S06 men senket forventningene efter anmeldelser. Synd
 
Gomorra er på topp for øyeblikket.
Skitten realisme om den italienske camorraen rundt Napoli. Anbefaler begge sesongene. HBO.
 
Vis vedlegg 23142 The Crown! Har brukt jula til å se denne Netflix serien og må si den er fabelaktig. I tillegg til hovedpersonen spilt av Claire Foy har serien et kobbel av gode skuespiller prestasjoner. Spesielt vil jeg nevne John Lithgow som Winston Churchill. Tar litt tid før det hele kommer i gang da starten bygger opp det hele

Enig at denne var god, spesielt Churchill! Han ble rett og slett spilt fantastisk! For en karakter!

Siste favoritt! Befriende annerledes ift standard Netflix-produksjon hvor de fleste skuespillere, location, drama, etc går igjen og igjen og igjen...:

FAUDA:
http://www.imdb.com/title/tt4565380/
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og px200
Israelske Fauda som går på HBO Nordic var en positiv overraskelse.
Italienske Gomorra får pluss i boka hos meg. Topp mafiaspenning fra gørra i Italia.

Taboo fikk jeg ikke helt taket på.
 
Mange gode tips her. Har sett mange serier, men min ubestridte ener er The Wire - rett og slett fabelaktig. Av nyere dato må jeg få anbefale Rectify og Bloodline, begge Netflix.
 
The Wire er best uten tvil.

Ser for tiden The People v. OJ Simpson på Netflix. For en serie! Fantastisk skuespill og så er selvsagt historien i seg selv utrolig spennende og absurd. Jeg er selv født i 1986, så jeg fikk ikke med meg hvilket sirkus denne saken faktisk var på 90-tallet. Det skjer ting under rettsaken hvor jeg tenker "det der kan umulig ha skjedd.." Men siden alt ble filmet er det bare å søke det opp på YouTube så finner man ut at "herregud, det var faktisk sånn". Uttrykket "you couldn't make this shit up" passer veldig bra. Anbefales!

http://www.imdb.com/title/tt2788432/?ref_=nv_sr_1
 
  • Liker
Reaksjoner: px200 og semmern
The Wire er best uten tvil.

Ser for tiden The People v. OJ Simpson på Netflix. For en serie! Fantastisk skuespill og så er selvsagt historien i seg selv utrolig spennende og absurd. Jeg er selv født i 1986, så jeg fikk ikke med meg hvilket sirkus denne saken faktisk var på 90-tallet. Det skjer ting under rettsaken hvor jeg tenker "det der kan umulig ha skjedd.." Men siden alt ble filmet er det bare å søke det opp på YouTube så finner man ut at "herregud, det var faktisk sånn". Uttrykket "you couldn't make this shit up" passer veldig bra. Anbefales!

http://www.imdb.com/title/tt2788432/?ref_=nv_sr_1

Denne er skikkelig bra. Ble også rimelig sjokkert over inkompetansen under rettssaken!