Favoritt PAM

Medlem
30. april 2008
Innlegg
58
Lurte på hvilken modell som er favoritten blandt Paneristi brødrene der ute. Hvilken modell er deres ultimate.

(nå er kansekje en original Pam fra pre 50 tallet med originalt Rolex verk det ultimatet. men med 300 store + så er det utenfor rekkeviddet for de fleste av oss så den tells ikke. Mener altså av de gjeldende modellene som er å få tak i)

Min favoritt tror jeg faktisk er PAM 0127

http://www.panerai.com/s_special_editio ... tegoria=47

Vet ikke helt hvorfor men denne er liksom bare PANERAI for meg.

hva er deres favoritter
 
Det kan variere mellom tre-fire modeller, men er enig med Purdey, - Fiddy'en er også min grail ! 8)

fiddy.jpg
 
Når man ser bort ifra 6152/1...
Så må jeg være ærlig og si at jeg allerede _har_ mine to favoritter ;)

1. 232

IMG_3320.jpg


2. 005

IMG_3470.jpg
 
Jeg oppdaget Panerai gjennom et bilde av en 172 - (Tantalium), og lenge var den drømmen (har vært utrolig nær å kjøpe den et par ganger, og angrer for så vidt på at jeg ikke gjorde det - selv om lommeboka er glad).

En Fiddy hadde ikke vært meg i mot heller, men jeg har egentlig en drøm om at den neste Paneraien jeg kjøper skal være ubrukt og fra en AD, og da står 233 høyt i kurs.
 
Grasat misunnelig på den 233'n din Frik. Jeg var innom på Bjerke og så den de har der. Huhei! ...men det nærmer seg jo jul, og jeg har jo vært veldig snill i år og kjenner julenissen personlig så vi får se.

Jeg holdt på å kjøpe en 172 på E-bay for 11000 dollar da dollaren var godt under 6 kroner. Sparker meg litt i hodet for at jeg ikke gjorde det, men selger hadde ikke helt prikkfri feedback og investeringen ble litt i største laget akkurat da. I ettertid er det jo uansett lett å si hva man burde ha kjøpt når.

Min absolutte favoritt er: http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_li ... goria=7293

...Så er spørsmålet - Er den egentlig HELT utenfor min rekkevidde? Jeg har jo mer enn seriøst overveid å kjøpe klokker som koster en tidel av prisen, og det er faktisk ikke helt urealistisk at jeg en gang kommer til å tjene ti ganger så mye som jeg gjør i dag. (det finnes folk i min bransje som gjør det). Og hvem vet når lån er nedbetalt og ungene er ute av huset - Da er det jo nesten ikke andre utgifter å bruke pengene på.

Det store problemet med å kjøpe en så dyr klokke vil vel være at man ikke tør å bruke den.
 
Hyggelig at det er andre enn bare jeg som liker 233'en. :)
Det må jo sies at jeg ikke bruker den til hverdag, men til pent.
Jeg slenger med et bilde.[attachment=0:17s3rc4y]DSC01991.JPG[/attachment:17s3rc4y]
 
Tourbillonen er nok ikke utenfor rekkevidde, selv om det i dag er en modell som velger deg og ikke omvendt ;)

De dukker nok opp hos Sotheby's/Christie's/Antiquorum en gang i fremtiden, det er bare å spare! :)
Med 15/20% (?) til auksjonshuset og oppå det 25% til Den Norske Stat, så blir det vel uansett kostbart...!


Gøy å se at vi er mange her som liker Fiddy-kassen.. liten tvil om at det er et utrolig godt design!
 
Av de HELT!!!!!!!!! uoppnåelige er nok.

PAM 21
PAM 203
Klare favoritter, en av disse ville nok gått langt foren en tourbillon..
Av uoppnåelige er:
Fiddy alltid Diddy. fantastisk klokke selv om jeg ville stussa over bruke så mye på ETA basert ur hvis jeg hadde hatt pengene.
Mine Grails idag som er ,uoppnåelige, men kanskje ikke fullstendig ikke 110 % uoppnåelige; er først og fremst PAM 270, har prøvd den på hånda:
sveits212308115.jpg

sveits212308121.jpg

Den er virkelig helt fantastisk IMO.

Heldigvis har jeg opplevd å få tak i en grail: PAM190
fredatredjeoktobernewshoes002.jpg

og den overgikk nesten faktisk mine høye forventninger :)


(en 5218-301/A mare Nostrum, hadde heller ikke vært å forakte!en slik ble faktisk solgt for under 60.ooo danske nylig, må inrømme jeg vurderte et banklån.)
 
Frik skrev:
Uff, jeg liker ikke at jeg liker den 190 din så godt J.CAT... :)

Hei Frik vi sees i morgen:)

(Det ligger mange 190 ute for salg på TZ og paneristi.com om dagen BTW..)

Sjekka ut nye klokkebutikken i Akersgata i dag. Kjempebutikk, med skikkelig entusiastiske eiere.