Farge på dess, sort, mørk grå eller til om med navy ?

Medlem
30. mars 2010
Innlegg
1.049
Sted
Norge
Hei !

Skal ut å handle dress ikveld. Står en haug med barnedåper, konfirmasjon, bryllup "linet up" framover våren. Ble litt usikker på farge. Tenkte først svart, men fikk innspill på å vurdere mørk grå ?

Har en lys grå mer uformell dress, ønsker en mer "formell" og "finere" dress til høytidene over. Har idag bare 2 dresser, i tillegg til den grå, en svart av elendig kvalitet og dodgy snitt.

Har "gruppen" noen tanker om valg av farge ? Bør jeg gå for svart eller blir det for formelt/fint ? Ser ikke for meg å ha mer en 2 dresser. (Dagens svarte av tvilsom kvalitet går nok til veldedighet).

Noen tanker om merke ? Vurderer Boss outleten på Vestby, ser at mange mener at kvaliteten ikke står i stil med prisen ? Bedre å prøve Follestad, samme sted, kanskje ?
 
Herrene på Gunnar Øye anbefalte meg en mørk blå dress da jeg skulle ha noe mer formelt. Så da ble det det.
Til mer hverdagslige ting, har jeg en mørk grå sak.


I butikken får du all den hjelpen du trenger av folk som jobber med det hver dag.
 
Jg hadde gått for mørk blå... Svart blir litt for mye begravelsesagent, mens grått blir mer uformelt igjen.
 
Hvis du bare skal ha en dress bør du gå før en mørk blå dress. Glem merke, fokuser på stoff og passform, og kjøp så dyr du kan. En god dress er som en god klokke - den følger deg i mange år og gjennom mange hyggelige anledninger.

Er du i tvil går du innom Ferner eller Gunnar Øye. Har akkurat skiftet til GØ selv etter å ha vært hos Ferner et tiår.
 
Gå for koksgrå eller mørke blå! Glem sort - altfor formell for de aller fleste anledninger.

Blådress er i skuddet om dagen (gjerne friskere blåfarge enn standard blådress), så hvis du vil følge trenden nogenlunde, så er blått veien å gå.

Brunelli dressene til Follestad er bang for the bucks og anbefales. Jeg har misbrukt min i 2 år og får ikke fullrost kvalitet og snitt.

PS - Et tips er å gå for brune sko istedet for sorte. Det jazzer opp antrekket litt mer nå på sommeren.

KAB
 
Skal du bare ha en er det mørk blå som er tingen. Gjerne med noen pinstripes.

Har du flere er det jo kjekt med en lysere farge til sommerevents og annet som foregår på dagtid. :)
 
Jeg liker ihvertfall lysegrå dresser er tøffest, passer kanskje ikke i de stiveste selskapene, men passer veldig godt til alt det andre i mine øyne! Gjerne med en matchene vest også! :)
 
Men husk - ikke brune sko etter klokken 18.00!

-1

Pffftt...Regelrytter! Skal du på fest i Buckingham Palace gjelder den regelen. Alle andre steder er du like tøff med brune sko etter 18.00.

Punani guarantee :)

KAB
 
Hei !

Takk for tips og innspill. Ja det ble en mørkeblå dress igår. Når jeg kikket på dressene så jeg fort at svart ble litt formelt.

Var nok ikke noe god beslutning å shoppe dress på Outleten på Vestby. Fantastisk mange dresser var det, men mange ukurante (etter min mening), blant de få som var ok var det enda litt færre i min størrelse (50) . Litt varierende salgshjelp å få også, godt jeg hadde med fruen som kunne sette jyplingene på plass når det var nødvendig :p Det var et par som var mer opptatt av å selge en å være ærlige og finne en som var passe til meg.

Dette med hjelp i butikkene er jo av og til litt tilfeldig, men vil si at denne gangen var det på Boss butikken jeg fikk klart best hjelp (mener ikke å starte en diskusjon om merke vs kvalitet, men kun en observasjon fra igår kveld på hvordan hjelp jeg fikk i butikken). Et par andre etablerte butikker der som bør stramme opp gutta sine.

Vurderer nok butikkene nevnt i tidligere poster ved neste korsvei.

Uansette, nå kan festlighetene begynne :p
 
Hei !

Takk for tips og innspill. Ja det ble en mørkeblå dress igår. Når jeg kikket på dressene så jeg fort at svart ble litt formelt.

Dette med hjelp i butikkene er jo av og til litt tilfeldig, men vil si at denne gangen var det på Boss butikken jeg fikk klart best hjelp (mener ikke å starte en diskusjon om merke vs kvalitet, men kun en observasjon fra igår kveld på hvordan hjelp jeg fikk i butikken). Et par andre etablerte butikker der som bør stramme opp gutta sine.

Vurderer nok butikkene nevnt i tidligere poster ved neste korsvei.

Uansette, nå kan festlighetene begynne :p

Grattis - riktig valg spør du meg :) Når det gjelder service, så valgte du kanskje det stedet i landet hvor det er minst hjelp å få. Husk at du endte på en outlet. Selv om det står Boss eller Follestad på døra, så er det nok ikke till outlet'en de sender sine ansatte med mest kompetanse. Stort sett bare ekstrahjelper og kids under 20 som jobber der. Å sammenligne servicenivået i de to butikkene blir som å sammenligne hjelpen du får i kassa på Rema vs Kiwi... Ved neste korsvei, anbefaler jeg deg heller å bruke de "normale" butikkene - f. Eks Follestad i Ski, og heller be om en god pris. Folkene der har god kompetanse og gir deg gjerne en hyggelig pris.

KAB
 
Grattis - riktig valg spør du meg :) Når det gjelder service, så valgte du kanskje det stedet i landet hvor det er minst hjelp å få. Husk at du endte på en outlet. Selv om det står Boss eller Follestad på døra, så er det nok ikke till outlet'en de sender sine ansatte med mest kompetanse. Stort sett bare ekstrahjelper og kids under 20 som jobber der. Å sammenligne servicenivået i de to butikkene blir som å sammenligne hjelpen du får i kassa på Rema vs Kiwi... Ved neste korsvei, anbefaler jeg deg heller å bruke de "normale" butikkene - f. Eks Follestad i Ski, og heller be om en god pris. Folkene der har god kompetanse og gir deg gjerne en hyggelig pris.

KAB

Det var igrunn det jeg kom fram til, så enig i alt du skriver.
 
-1

Pffftt...Regelrytter! Skal du på fest i Buckingham Palace gjelder den regelen. Alle andre steder er du like tøff med brune sko etter 18.00.

Punani guarantee :)

KAB

Det han sa - om alt annet er på stell. Det er grenser for hvor mange regler du kan bryte uten at du faller gjennom. ;)