"Farfars klokke" 3 - Movado

Medlem
4. sep. 2012
Innlegg
13
Sted
Oslo
Fant en gammel klokke hos min far, som sannsynligvis har tilhørt farfar eller farmor. Den er rimelig slitt, den mangler remmer og den har stoppet å gå.
Det er et manuelt urverk av en eller annen type.

Det jeg gjerne skulle fått litt hjelp med er hvilken modell og hvilket urverk sitter i denne, og om noen vet om et sted i Oslo der noen kan ta en titt på den.

På forhånd takk for hjelpen!
7949112058_c3cfd036d2.jpg
 
Fant en gammel klokke hos min far, som sannsynligvis har tilhørt farfar eller farmor. Den er rimelig slitt, den mangler remmer og den har stoppet å gå.
Det er et manuelt urverk av en eller annen type.

Det jeg gjerne skulle fått litt hjelp med er hvilken modell og hvilket urverk sitter i denne, og om noen vet om et sted i Oslo der noen kan ta en titt på den.

På forhånd takk for hjelpen!
7949112058_c3cfd036d2.jpg

Hei, det er en fin klassiker.
Prøv Bislett Urmakerforretning, 50m ovenfor rundkjøringen i Theresesgt.

Mvh Dag
 
Jeg anbefaler deg å ta en tur til Vidar på Kolbotn ur. Han har mye rart på bakrommet av deler.
Har han ikke delene der så har han det garantert hjemme. Vidar er også rask og veldig rimelig
på pris. Tlf til Kolbotn ur 66 80 03 33.
 
Flott ur. Muligens 125 kaliber. Greie å skru på. Tallskiven ser meget bra ut, spander på deg en skikkelig restaurering av kassen, så blir den som ny :)
 
Verdi

Tusen takk for gode og informative svar!

Ser at liknende klokker går for mellom 100-150$ på ebay, noen som har en formening om det er verdt å restaurere den. Den er jo veldig liten, så måtte bli som gave til en av mine to søstre eventuelt.
 
Tusen takk for gode og informative svar!

Ser at liknende klokker går for mellom 100-150$ på ebay, noen som har en formening om det er verdt å restaurere den. Den er jo veldig liten, så måtte bli som gave til en av mine to søstre eventuelt.

En restaurering vil koste deg ca 2000-3000,- (overhaling, slip og polering av kasse, rem og glass). Dette avhenger av selvsagt av tilstand. Kvalitetsmessig vil jeg si at klokken fortjener det, selv om du kanskje ikke får igjen utgiftene ved salg. Affeksjonsverdien for deg er kanskje det avgjørende?
 
Hei

Tja, er jo hyggelig å ta vare på slike ting. Fikk åpnet bak-dekslet i dag, og det ser ut som om det er balansefjeren som ikke er helt i orden. Får stikke til en urmaker å få en pris, og kanskje er søster heldig til jul :cool:.
 
Hvis det er en 125, er dessverre ikke komplette balanser å oppdrive i skandinavia. Kan selvsagt være at noen har en donor liggende :) Denne breguet-balansen (hvis det nå er en 125) er usedvanlig bløt å arbeide med, dessverre. Lykke til!