Fant en IWC i en skuff, hva nå?

Medlem
19. april 2016
Innlegg
46
Sted
Buskerud
Det beste jeg vet.. man rydder gjennom gamle ting, og vips, skatter dukker opp.

Denne har trolig tilhørt min kones morfar. Fjæren røk eller glasset knuste, og den ble lagt til side. Det er mer enn tredve år siden nå. Dessverre har den ikke vært tett, og skiven er falmet. Baklokket lot seg skru opp med fingrene. Fjæren er i to, og verket går ikke.

Ti poeng til den som kan pinpointe modellen og komme med funfacts. Turen går til urmaker snart for full overhaling, bilder kommer - selvfølgelig.

IMG_20160612_225200_zpshzwuaycy.jpg


IMG_20160612_225221_zpsivbn2nld.jpg


IMG_20160612_225454_zpsy7mycjch.jpg


Diameter 30mm. Faste baretter.
Baklokk: 1019674
Urverk: 989084, C83
 
Takk! Fikk ikke kjørt dateyouriwc på telefonen, men plottet ut ca 1935fra tabellene. Morfaren er født 1925. ...en konfirmasjonsgave i 1940? Den har opplevd andre verdenskrig, enten på hans håndledd eller noen andres. Spennende å blåse liv i historien igjen!

Skal gå igjennom fotoalbum for slekten og gjøre litt spotting. Kommer tilbake med mer:)
 
En meget fin konfirmasjonsgave altså, og klokken er tydelig blitt tatt godt vare på, et fantastisk klenodium. Ser fram til bilder av klokken etter oppussing....
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Da var den tilbake fra full service hos Sutterud. God service som alltid. Den er nydelig!!

Har gått igjennom flere hundre lysbilder i familiearkivet og sett på alles håndledd. Finner ikke denne på noen, så forhistorien forblir et mysterium. Morfaren gikk stort sett med sine Certina DS (Begge restaurert av Sutterud og i daglig bruk nå). Det var ikke jeg som hentet denne nå, så jeg vet ikke hvor mye jobb det var for @Arcticboy å få den til å tikke. Den har nå ny eier i sin rettmessige arving (svoger). Misunnelig ja.

fullsizeoutput_2c37.jpeg
 
Redigert:
Da var den tilbake fra full service hos Sutterud. God service som alltid. Den er nydelig!!

Har gått igjennom flere hundre lysbilder i familiearkivet og sett på alles håndledd. Finner ikke denne på noen, så forhistorien forblir et mysterium. Morfaren gikk stort sett med sine Certina DS (Begge restaurert av Sutterud og i daglig bruk nå). Det var ikke jeg som hentet denne nå, så jeg vet ikke hvor mye jobb det var for @Arcticboy å få den til å tikke. Den har nå ny eier i sin rettmessige arving (svoger). Misunnelig ja.

Vis vedlegg 64421
Ble knallflott
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Da var den tilbake fra full service hos Sutterud. God service som alltid. Den er nydelig!!

Har gått igjennom flere hundre lysbilder i familiearkivet og sett på alles håndledd. Finner ikke denne på noen, så forhistorien forblir et mysterium. Morfaren gikk stort sett med sine Certina DS (Begge restaurert av Sutterud og i daglig bruk nå). Det var ikke jeg som hentet denne nå, så jeg vet ikke hvor mye jobb det var for @Arcticboy å få den til å tikke. Den har nå ny eier i sin rettmessige arving (svoger). Misunnelig ja.

Vis vedlegg 64421

Den ble nydelig!
Ja ja, den kom ikke til deg, men en trøst er vel at du har plassert en spire for klokke-interesse oh hobby hos din svoger!

Flott tiltak og legg gjerne ved flere bilder!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby