Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
synes bare mange her inne hadde et rar måte uttale seg bastant på samt tilegne nesten all verdens lidelser ifra barnearbeid til terrorisme,mafia osv til fake industrien..
Som ikke "vanlig" industri kryr av barnearbeid,mafia,terrorisme osv..

Kapitalisme går ut på kynisme ikke empati, det er ikke rom for moral,etikk å empati når det kommer til å tjene penger..Den lille empati en som kommer fram blir påtvunget av forbrukere som blir sjokkert av forhold som eks hos Apple sine fabrikker i Kina.
Hadde ikke forbrukere reagert hadde det ikke blitt noe forbedring mest sannsynlig hos nike,apple osv..

Prinsippielt er jeg enig i at selv "originale" varer produseres under forhold som ikke hører noe sted hjemme i år 2012.
... men dette er da ingen grunn til å ta fake industrien i forsvar?

Under normale forhold kan forbrukeren påvirke et selskap, mens i fake industrien har man ingen påvirkingskraft.
Jeg vil tro at de fleste på sonen hater fake industrien som pesten, og at det er dette som frembringer de sterke reaksjonene!

Prinsippielt er jeg enig i at selv "originale" varer produseres under forhold som ikke hører noe sted hjemme i år 2012.
... men dette er da ingen grunn til å ta fake industrien i forsvar?

Under normale forhold kan forbrukeren påvirke et selskap, mens i fake industrien har man ingen påvirkingskraft.
Jeg vil tro at de fleste på sonen hater fake industrien som pesten, og at det er dette som frembringer de sterke reaksjonene!

Ja, men folk må greie styre følelsene noe og ikke ta helt av, det tyder på mangel på selvkontroll i mine øyne..
Jeg har egentlig ikke tatt noe i forsvar utenom at jeg mener noen av tingene som blir nevnt er feil og overdrivelser, ikke noe annet..
:)

Det er klart falske klokker er en bagatell sammenlignet med alt snusk og lidelser pengers makt fører med seg i verden, men jeg forstår likevel ikke argumentasjonen eller hele diskusjonen. Du har rett i en del ting du nevner, men dette er et klokkeforum, dvs at vi har fokus på klokker selv om vi også diskuterer andre ting (og faktisk har et liv utenom forumet og klokkeinteressen) Falske klokker er og blir en uting, så enkelt er det.

Litt rar tråd å lese egentlig. Ser ut til at alle er enige, men må uttrykke litt uenighet.

Må si meg enig med Tore, la oss i et klokkeforum si fra i forhold til vår misnøye med fake klokker, uten at dette sier noe om at dette et viktigere enn alt annet jævelskap her i verden.

Vår misnøy mot alt annet enn fake klokker er jeg sikker på at vi gir klart uttrykk for i andre forum.

Fake industrien er ille, ikke noe tvil men samme er ekstremt mye annet og da ofte langt verre.
Da
Selvsagt finnes det mye dritt i verden, men er ikke dette et klokkeforum?
Her inne diskuteres klokker og fakeindustrien av klokker er noe dritt. Punktum.
Alle mulige andre verdensproblemer får du løse i andre fora.

Det slenges ut en del påstander her; slavearbeid, heroinproduksjon, barn på søppeldynger som følge av at vi kjøper ny Ipad osv osv. Er dette noe du (Dani) tror, eller kan du dokumentere det?

Forresten, hva er galt med at avfallet fra vår gamle Ipad går til produksjon av nye varer?

Mye av dette stemmer nok, og det er ikke bare bare å stoppe mekanismene som fører til dette (er veldig generell her nå). Men uansett så blir det far out i forhold til fake klokker. Helt irrelevant. Nei, nå er det ut på konsert igjen. :p

u

Hei,

Surfet litt rundt på den ene siden det ble referert til tidligere i tråden, og kom over denne videoen:

http://vimeo.com/44150444

Er det noen som ser forskjell på en ekte og den falsk?

Ps: Kommer aldri til å kjøpe en falsk klokke. Lurer bare på om det lager så gode kopier at selv ikke "dere," ser forskjell.

Hei,

Surfet litt rundt på den ene siden det ble referert til tidligere i tråden, og kom over denne videoen:

http://vimeo.com/44150444

Er det noen som ser forskjell på en ekte og den falsk?

Ps: Kommer aldri til å kjøpe en falsk klokke. Lurer bare på om det lager så gode kopier at selv ikke "dere," ser forskjell.

Hvorfor var den første klokken med graveret Rolex i indre bezel. Mens den han viste bilde av på slutten hadde ikke det.??

Mange av disse reklame videoene er det faktisk benyttet ekte klokker og man får noe helt annet i posten.

Hvorfor var den første klokken med graveret Rolex i indre bezel. Mens den han viste bilde av på slutten hadde ikke det.??

Mange av disse reklame videoene er det faktisk benyttet ekte klokker og man får noe helt annet i posten.

Om man ser godt etter ser man inngraveringen på bildene også. Tror bare det er den dårlige oppløsningen og vinklene på bildene så gjør det vanskelig å tyde. Det er forferdelig hvor tett opp mot orginalen de klarer og lage for tiden! :(

Hvordan se forskjell

Hei alle sammen. Er det ikke slik at man på en ekte Rolex, stiller tiden fremover med å vri kronen "med klokka", altså fra seg. På denne videoen, skrur han kronen mot klokka (mot seg) og viserne går fremover. På denne fake GMT-Master II er det også "wrong handstack". DVS at GMT viseren er plassert under timeviseren. På den ekte GMT-Master, er den plassert over timeviseren, men under minuttviseren. Det kan dog ikke utelukkes at det finnes modifiserte replica GMT-Master med "correct handstack". Altså er dette ikke en 100 % sikker metode på å avsløre om det er fake. Det er i tillegg ikke mulig å flytte timeviseren i trinn a 1 time, slik det er på en ekte GMT-M.

I tillegg vil man kunne se på merkingen på innsiden av låsen er av dårlig kvalitet (den er etset på original Rolex, på fake er den lasermerket).

Status
Stengt for ytterligere svar.