FAEN

Medlem
10. nov. 2007
Innlegg
471
Sted
Bærum
Virker som gjengen i godset på paneraien min har gitt seg.. den tar ikke tak når man skrur lenger.. og skruen kan bare dyttes ut.. noen som har opplevd dette før? hva er løsningen? :cry:
 
:eek: Oopps !! Det der høres ikke noe særlig morsomt ut !! Nei, har faktisk aldri hørt om noe tilsvarende, tror jeg.......

En sannsynlig løsning må være å kontakte Nymans Ur i Stockholm eller Klarlund i Køben. og forhøre deg om de vil / kan ta den inn på service. Noe de sikkert vil. Om de deretter sender den til Amsterdam (Richemont), så vil det fort kunne ta to-tre måneder før du får klokken tilbake. Den slags service er normalt ikke billig ! :cry:

Lykke til !!

Klarlund Juveler
Panerai and Ferrari Authorised Dealer and Service Centre
6D Vesterbrogade
1620 Copenhagen
info@povlklarlund.dk
Phone: 0045 33115310
Fax:0045 33930211

Nymans Ur 1851
Panerai and Ferrari Authorised Dealer and Service Centre
Biblioteksgatan 1 Box 7162
10388 Stockholm
stockholm@nymansur.com
Phone: 0046 8 545 061 60
Fax:0046 8 545 061 62
 
Dette er en veldig vanlig feil på disse urene, dessverre!

Heldigvis er det en relativt enkel affære å reparere dette, og nylig la noen ut en illustrert beskrivelse. Med denne i hånd kan du nok levere klokken hos nærmeste urmaker. Kanskje kan det lønne seg å kjøpe et åpningsverktøy selv slik at du unngår riper osv.

http://www.network54.com/Forum/353391/thread/1220368208
 
Virker som jeg ikke forklarte meg helt godt her.. det det er snakk om er skruene til å bytte remmer med.. altså de man skrur inn fra siden.. de tar ikke tak lenger i godset på selve kassen.. skjønner dere? Takk for alle svar :)
 
:mrgreen: OK,- da er det ikke SÅ dyrt og vanskelig !

Det er en av ulempene om en skifter remmene for ofte og skrur gjerne for hardt....Personlig har jeg aldri opplevde det, men har hørt om tilfeller.... :roll:

Regner med at en urmaker eller gullsmed med den slags instrumenter (verktøy) for oppgjenging burde kunne hjelpe deg. Om ikke, så er fortsatt de to nevnte AD'ene å anbeale blir kontaktet.
 
Ja.. jeg tror ikke det er jeg som har byttet så mye.. er nok heller en tidligere eier.. men du mener at en hvilken som helst urmaker kan gjøre dette? Hadde vært utrolig deilig å slippe å sende den inn.. (har sendt mail til ADene) Noen som vet garranti tid? Har også en ekstra garranti fra Tourneau.. gjelder denne i tillegg til normal garranti? uret er fra 2006
 
Jeg hadde det litt travelt og leste vel ikke posten din for nøye :D

Dersom du har strippet gjengene vil jeg anbefale deg å sende klokken til Panerai.
Jeg tror de gjør det best dersom du skal få vanlige skruer til å ta tak igjen.
 
Jeg har faktisk ett sett med sånne springbars, og det funker jo forsåvidt greit det. Men det kan da umulig være like holdbart som orginale skruer?
 
Du finner også springbars/baretter med skruhode slik at den visuelle forskjellen blir mindre fra original skrue..