F.P.Journe-tråden

IMG_5647.png
 
Veldig stilig! Men en "ekte" FPJ-rotor på åpen gate i London? Håper den er montert på en usedvanlig solid måte. Blir ikke overrasket hvis noen chopper den med vinkelsliper.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: icejeep og havarduf
Vel, rykter kan være farlige, men jeg har hørt nok rykter fra nok ulike steder, til at jeg har en sterk bismak av hele fyren..
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarte
Haha, nå må folk alvorlig talt ta seg ei bolle. Kansellere en urmaker?? Kutt ut..
Tror det er flere man kan skjære over den kammen gitt.. Tviler på det er noen som helst blant ledelsen i de store konglomeratene som har i nærheten av rent mel i posen.
Jeg sier på ingen måte at det er greit, men det er forskjell på urmakeren og privatpersonen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
London butikken er åpen!

Mitt første besøk, onsdag 22.11.23.

Veldig god atmosfære i butikken, fortrinnsvis rolig.
Fikk høre at de ikke har solgt en eneste klokke siden de åpnet - to mnd siden. Men de stresset ikke med å finne kunder. men ønsket å bli mer kjent med samlerne i London, som de så fint sa.

(oppdatert 28.11.23, urene jeg har på armen på bildene under er fra de ansatte sine private klokker, derfor noen hairlines. Klokkene i monterene er "demo-klokker")

IMG_4484.jpeg

IMG_4346.jpeg

IMG_4350.jpeg

IMG_4355.jpeg

IMG_4367.jpeg

IMG_4370.jpeg
 
Redigert:
Hei @saxxvik
Faktisk så har F.P. Journe boutiquen´n i Lonodn solgt en klokke nå i helgen.
Det er en klokkekompis av meg som fikk endelig godkjent kjøp av en Élégante 40 Titalyt.
Så er vi heldige, så vil denne kunne beskues på hans håndledd om noen få dager.
1701088689378.png

Forøvrig er alle klokkene som er i monterene kun demoklokker. Klokker til kunder kommer direkte fra fabrikken, og vil aldri bli håndtert av beskuende kunder :)
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Hei @saxxvik
Faktisk så har F.P. Journe boutiquen´n i Lonodn solgt en klokke nå i helgen.
Det er en klokkekompis av meg som fikk endelig godkjent kjøp av en Élégante 40 Titalyt.
Så er vi heldige, så vil denne kunne beskues på hans håndledd om noen få dager.
Vis vedlegg 352813
Forøvrig er alle klokkene som er i monterene kun demoklokker. Klokker til kunder kommer direkte fra fabrikken, og vil aldri bli håndtert av beskuende kunder :)
Grei info, for den ene så jo faktisk brukt ut med en god del hairlines på.
 
Grei info, for den ene så jo faktisk brukt ut med en god del hairlines på.

Disse nevnte klokkene er godt brukt, og er også meningen. FPJ holder ofte lukkede eventer der de låner ut disse klokkene til gjestene. Så det skulle bare mangle at de får et og annet «love marks».
 
Hei @saxxvik
Faktisk så har F.P. Journe boutiquen´n i Lonodn solgt en klokke nå i helgen.
Det er en klokkekompis av meg som fikk endelig godkjent kjøp av en Élégante 40 Titalyt.
Så er vi heldige, så vil denne kunne beskues på hans håndledd om noen få dager.
Vis vedlegg 352813
Forøvrig er alle klokkene som er i monterene kun demoklokker. Klokker til kunder kommer direkte fra fabrikken, og vil aldri bli håndtert av beskuende kunder :)
Trodde titalyt og hvit skive var ute av produksjon på Elegante? Men mulig kun på 48mm? Lekker kombo det der altså!

Stemmer at klokkene i monteret var "demo" - ingen case-back på de heller. Men fikk prøve Shawn og Edward sine klokker (Elegante og CS). De hadde noen andre ur på bakrommet som jeg kunne se på også, men det var ikke lov å knipse noen bilder... resonance, centigraphe og tourbillion..!
 
Grei info, for den ene så jo faktisk brukt ut med en god del hairlines på.
Stemmer, det er butikksjefen sin privateklokke. Fra 2018 mener jeg han sa.

Som de Apple entusiaster de er. Så hadde de to klokker på armene sine. AppleWatch + en FPJ på den andre armen. Følte meg i godt selskap da jeg "kjører" samme kombo selv på en daglig basis!
 
Trodde titalyt og hvit skive var ute av produksjon på Elegante? Men mulig kun på 48mm? Lekker kombo det der altså!

Stemmer at klokkene i monteret var "demo" - ingen case-back på de heller. Men fikk prøve Shawn og Edward sine klokker (Elegante og CS). De hadde noen andre ur på bakrommet som jeg kunne se på også, men det var ikke lov å knipse noen bilder... resonance, centigraphe og tourbillion..!

De klokkene på bakrommet er i privat eie. Så det er nok derfor Shawn ikke ønsker å dele for mange bilder av de.
Håper du fikk godt utbytte av besøket :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Haha, nå må folk alvorlig talt ta seg ei bolle. Kansellere en urmaker?? Kutt ut..
Tror det er flere man kan skjære over den kammen gitt.. Tviler på det er noen som helst blant ledelsen i de store konglomeratene som har i nærheten av rent mel i posen.
Jeg sier på ingen måte at det er greit, men det er forskjell på urmakeren og privatpersonen.
Sannheten er at uansett hva han sa/hvordan han sa det, eller hva han gjorde der og da foran gjestene, vil ikke hele verden reagere på samme måte.
Japanerne kan bli fornærmet over småting Europeerne skal fullstendig overse, Kineserne skal flire seg godt over det Engelskmennene skal bli skandalisert på, og Franskmennene skal børste vekk det Amerikanerne skal bli sjokkert over.
Og jeg tviler på at FPJ har bare 1 kundekrets på 1 kontinent.

Bill Clinton sigar&BJ stuntet med M.Levinsky, fikk alle Franskmennene til å flire godt, og de fleste forstått ikke en gang hvorfor Amerikanerne var så sjokkert.
Så enkelt som det.
 
Sannheten er at uansett hva han sa/hvordan han sa det, eller hva han gjorde der og da foran gjestene, vil ikke hele verden reagere på samme måte.
Japanerne kan bli fornærmet over småting Europeerne skal fullstendig overse, Kineserne skal flire seg godt over det Engelskmennene skal bli skandalisert på, og Franskmennene skal børste vekk det Amerikanerne skal bli sjokkert over.
Og jeg tviler på at FPJ har bare 1 kundekrets på 1 kontinent.

Bill Clinton sigar&BJ stuntet med M.Levinsky, fikk alle Franskmennene til å flire godt, og de fleste forstått ikke en gang hvorfor Amerikanerne var så sjokkert.
Så enkelt som det.

Finnes det mange ting som enkelte grupper kan reagere på, mens andre bare ler? Selvsagt gjør det det.

Men å generalisere slike enkelttilfeller til at det alltid er slik, det er jo bare sprøyt.

Så klart finnes det utsagn eller handlinger som vil kunne være av en slik karakter at det vil sterkt mislikes eller fordømmes bredt på tvers av markedene F.P.Journe har betydelig kundekrets og aktivitet.

For merker som F.P.Journe, opplever nok mange samlere og eiere at grunnleggeren er merket. Man kan være så mye mot hårsårhet, kanselleringskultur, woke, metoo eller hva man bare vil – men virkeligheten er at omdømme faktisk betyr noe.