F.P.Journe-tråden

Lørdagsgodteri :)
94BAABAC-41AE-4393-A52D-2B2F666B436B.jpeg

DF3A2966-CC89-4587-8DB9-65703DBE0EDB.jpeg
 
A ha, det visste jeg ikke.

De er jo kjent for å lage flotte bespoke remmer til alle mulige klokker så det makes sense.

Forresten, har det noen gang vært avholdt noe FPJ GTG?

Paul Westwater hos William & Son fortalte meg dette. OE remmene til FPJ blir enten for korte eller for lange for meg. Så derfor har jeg valgt å få laget bespoke.
Ingen FPJ-GTG som jeg vet om.
 
Er det altså William & Son eller ABP det er greiest å handle rem fra? Eller kan man handle direkte fra FPJ sine butikker også? Tror jeg må få laget en bespoke til CBen jeg også, bestilte du hos W&S @Edzilla ?
 
Er det altså William & Son eller ABP det er greiest å handle rem fra? Eller kan man handle direkte fra FPJ sine butikker også? Tror jeg må få laget en bespoke til CBen jeg også, bestilte du hos W&S @Edzilla ?

William & Son har remmer til FPJ på lager. Men deres størrelse blir enten for liten eller for stor til meg.
Så detfor kjøper jeg mine hos Jean Rousseau som blir på millimetermål.
Skal du til London. Så hør med Paul hos William & Son. Hvis ikke så er det bare å sende en mail.
paul.westwater@williamandson.com
Har dessverre aldri handlet rem av ABP.
 
Aha, takker. Er tydeligvis mellom størrelser jeg også (eller rem-hull, hvis man skal være pirkete), må som oftest justere minst én gang per dag pga. variasjoner i håndleddsomkretsen. Mulig jeg skal prøve meg på en custom hos ABP, ser at det er mulig å bestille uten hull og med et hulltakingsverktøy, da bør det være mulig å få det riktig på millimeteren.