Hvilke fordeler får jeg dersom jeg kjøper en ny 114060 hos forhandler, kontra om jeg finner en brukt? Tenker også litt på verditapet osv.
+1@eteled Ikke avskriv Sea Dwelleren uten å prøve. Fungerer overraskende bra på mitt spinkle håndledd. Riktignok 16600, altså pre ceramic modell.
Kan komme med det jeg tenker, men vet at andre her inne har nok mer å bidra med, men jeg tenker først og fremst:
1 - Fordel å handle over disk. Du vet hva du får uten noen skjulte hemmeligheter.
2 - Garanti på 5 år fra dagen du kjøper klokka.
3 - Alltid smart å ha en viss kontakt/forbindelse med norsk AD. Dersom noe oppstår vet du hvor du kan henvende deg. I tillegg får du eksempelvis hos Bjerke 10 % avslag på service når du kjøper klokke hos de.
Men - ny er dyrere enn brukt. Blir en smakssans på hva du velger å vektlegge.![]()
Da har jeg vært å prøvd litt diverse klokker. Hadde kun en hulk inne, men fy søren for ei klokke! Prøvde ellers litt diverse rimelige datejusts, explorere osv. Kan se ut som det blir en 114060 på meg om ikke så alt for lenge..
Av alle forhandlere jeg har vært i kontakt med er det kun Urmaker Jørgensen som gir en "bedre pris" en listepris (kr 61.900). I og med at jeg holder til i Oslo og vestlandet lurer jeg derfor på om dette kan bli litt problematisk mtp. eventuelle garantisaker, service etc? Noen erfaringer rundt dette?