Førstegangskjøp allrounder 20-30K

A_K

Medlem
24. jan. 2015
Innlegg
8
Sted
Oslo
Har lest her inne en stund, og tenkte nå at det var på tide å opprette en konto. Foreløpig har den økende interessen resultert i noen billige Japanesere, men tiden er inne for å kjøpe min første "skikkelige" klokke. Er ute etter en klokke som er en god allrounder, den vil blant annet bli brukt en del til dress. Også en stor fordel om den gjør seg på en del forskjellige reimer. Prisen er tenkt i sjiktet 20-30K. Kjøpe brukt er et alternativ.

Noen av de alternativene jeg har sett på er Omega Seamaster (Aqua Terra, Planet Ocean) og Tudor (Pelagos, Submariner). Spesielt Aqua Terra med blå skive appellerer til meg.

Et åpenbart valg her er vel også Omega Speedmaster, og hadde jeg blitt spurt for to måneder siden så hadde jeg nok svart dette. Nå er jeg derimot mer usikker.

Er det noen som har noen gode forslag? Forslag, kommentarer og innspill mottas med stor takk!
 
tudor_pelagos_0-100_8.jpg

IMAG0308_zpsqv0ehzac.jpg

IMAG1468_1_zpsiki2jbav.jpg

IMAG1263_2_zpsmdu31wyl.jpg

BS-Tudor-Pelagos-shoot-58.jpg

35661.jpg

9333208953_a01ff4f946_b.jpg

Tudor-Pelagos-Hands-On.jpg

tudor_pelagos_0-100_7.jpg

pelagos_14-jpg.38019

99ebui132ja6g156g.jpg

IMG_20140526_095921_218_fx_zpsb5ff784b.jpg

img_9428.jpg
 
To interessante klokker uten tvil. Forøvrig så synes jeg Aqua Terra gjør seg bedre uten visning av måned.
 
Speedy

Speedmaster er selvfølgelig klokken du er ute etter. Nydelig på lenke, rem, Nato eller perlon. Tidløst uttrykk og gjør seg like godt til dress som en mer casual beater.











 
Redigert:
Kjøp en brukt 14060 og kle den med ulike reimer.

Er ute etter en klokke som er en god allrounder, den vil blant annet bli brukt en del til dress. Også en stor fordel om den gjør seg på en del forskjellige reimer. Prisen er tenkt i sjiktet 20-30K. Kjøpe brukt er et alternativ.

20140520_070737_1_zpsa2b5cff9.jpg
 
Redigert:
Kan vel alltids slå et slag for en eldre iterasjon av Aqua Terra. Svært anvendelig i alle situasjoner, funker også fint på rem, har prøvd ut både blå, lys- og mørk brun. Godt innenfor budsjett er den også.

0bf91c50e417174d87b5fdb78b7aeb8f_zps2b4063c0.jpg
 
Aqua Terra, Speedmaster og Pelagos er alle ypperlige valg synes jeg.

Hvis du er heldig finner du kanskje en eldre Submariner eller Explorer II til budsjett?

Eventuelt kan en Explorer I være noe? Må vel kanskje gå for 36mm i så tilfelle.
 
Takker for alle forslagene, utvilsomt mye fint. Så er det bare å bli enig med seg selv eller vente på at det dukker opp noe brukt som er av interesse :)
 
Helt enig. Kjempemessig førstegangskjøp! Flott kasse og finish til prisen og veldig bra verk, spesielt kaliber 8500 som er i den nyeste varianten. Fantastisk 3-dimensjonalitet og samspill mellom visere, skive og bezel. Fin på lenke, gummi og NATO.

Omega PO 42mm er jo flott, mye klokke for pengene.
 
IWC Pilot. Selv foretrekker jeg den utgåtte Mark XVI, men om du vil få med deg erfaringen med å kjøpe fra forhandler så er jo XVII tilgjengelig (dog noen lapper over budsjett) :)

Ellers er jeg enig med deg på Omega. Aqua Terra er en nydelig klokke.