Første vintage.

Scubasteve

Støttemedlem
Medlem
20. juli 2011
Innlegg
338
Fikk denne av min far, da han var lei at den stoppet i tide og utide. Han dro til AD og kjøpte seg et nytt ur og tok samtidig en service på den gamle klokken.

Klokken er en Rutina "superautomatic" som er kjøpt i Italia på 60-tallet. Både lenke og klokke er i gull, ut i fra hva jeg har lest meg til er det der verdien i klokken ligger(bortsett ifra affeksjonverdien). Hvis det er noen her som har mer info om disse klokkene så må de gjerne skrike ut.

Jeg syntes jeg verken har solbrunheten eller alderen til å kunne kle meg i helgull, derfor gikk turen inn på ebay hvor jeg bestilte en sort lærrem med butterfly clasp. Tanken er å bruke dette som et dressur.

Med mye mot og liten erfaring gikk jeg på klokken med litt cape cod og en fille, og byttet fra mesh til lær. (glemte selvfølgelig "før" bildene men klarte å ta noen "etter" bilder ;) beklager dårlig kvalitet.


Meshlenke
54d0b55f-09cf-a3d5.jpg



Ny rem
54d0b55f-09ed-1bf8.jpg



WS
54d0b55f-0a1c-b52f.jpg
 
Takk for det!

Ganske elendig kvalitet på de to første bildene, men de gir jo et inntrykk.

Mvh
 
Pen, gammel klokke du har fått deg, med masse affeksjonsverdi. Men, jeg reagerer litt på at den skal være kjøpt i Italia - er du sikker på det? Jeg har nemlig alltid hørt at Rutina er et eget privat merke eiet av Gull & Ur/Gullborgen i Oslo (som ennå selger masse Rutina). Vi diskuterte akkurat dette her for en tid tilbake.
 
Se der ja.. Mulig jeg har misforstått det hele, men mener han har sagt det. Det kan jeg jo uansett finne raskt ut av ;)

Jeg syntes klokken ble fin, er ikke noe stor fan av mesh (må vel vokse på meg) og tenkte at kombinasjonen med gull og svart er pen.