Første vintage klokke

Medlem
5. feb. 2017
Innlegg
3
Sted
Drammen
Hei dere,

Jeg håper dere kan hjelpe meg i å finne en stilig vintage klokke jeg kan ha i noen år.
Det skal sies at jeg har meget lite kunnskap på dette temaet, men jeg liker eldre klokker og spesielt fra Omega. Prisen jeg hadde tenkt å legge i denne er mellom 5 000 - 12 000NOK.

Hva burde jeg se etter?
Hvilke er bra?
Noen forhandlere på nett jeg kan titte litt hos?
Relativt kresen på designen, men kom mer enn gjerne med forslag!
 
Foreslår en Omega Pie Pan Constellation, en klokke som i tillegg til at den sannsynligvis vil stige i verdi er meget attraktiv både teknisk og visuelt, for det budsjettet bør du få en pen original klokke med korrekt krone/skive etc, men prisene stiger på disse så man må muligens opp i 15??
 
Redigert:
image.jpg
Jeg foreslår en Omega 2505.
De er litt større enn de andre modellene på den tiden. Normalt 38 mm
 
Hei
Har du noen flere preferanser eller eksempler på type klokke du ser etter?

Jeg kan fint strekke budsjettet noe dersom det må til, men jeg ønsker noe med en sort skive.
Når du sier "type klokke" er jeg noe usikker på hva du legger i det? Her kjenner jeg at fagspråket svikter.

Jeg liker denne svært godt, men den overgår prisen jeg ønsker å bruke i denne omgang.http://www.chrono24.com/omega/speedmaster-professional-vintage-145022--id5677634.htm
 
Velkommen til Tidssonen!

upload_2017-2-5_20-8-50.png


Omega Seamaster 120 på eBay. Original bortsett fra perlen på topp av bezel-ringen, dvs. den ringen som du kan dreie rundt klokka med 10, 20, 30 etc på. Kanskje fått nytt selvlysende materiale på timesmarkørene, men vanskelig å se ut av bildene. Pent eksemplar av en 136.027. Utrop 20.000, du kan prøve å gi et bud på 15 på denne.
 
Redigert:
Vintage Omega, zzzzz, det ligger jo haugevis av disse bestefarklokkene over alt!
Hvis du kan trives med en noe mindre klokke som vintage ofte er vil jeg anbefale

IMG_0716.PNG
 
Redigert:
Seiko har mye spennende vintage innen dykker segmentet. Min favoritt er modellen 6105-8000 fra perioden 1968-1970.
Disse er fra en tid der Seiko ikke sparte på så mye. Urskiven er helt utrolig flott på disse med blanke, skarpe triangler på timemarkørene.
Disse får du nå i god stand for 7-10 tusen.
P1170036.jpg
P1170037.jpg
 
Vintage Omega, zzzzz, det ligger jo haugevis av disse bestefarklokkene over alt!
Hvis du kan trives med en noe mindre klokke som vintage ofte er vil jeg anbefale:

Vis vedlegg 27832

Morsomt da at du anbefaler en Carrera 1964 re-edition fra 1998 med Lemania 1873 i seg, baseverket til Omega sitt cal. 1861, samme verket som sitter i Omega Speedmaster Professional, og det til det dobbelte av hva OP har som budsjett.
 
Seiko har mye spennende vintage innen dykker segmentet. Min favoritt er modellen 6105-8000 fra perioden 1968-1970.
Disse er fra en tid der Seiko ikke sparte på så mye. Urskiven er helt utrolig flott på disse med blanke, skarpe triangler på timemarkørene.
Disse får du nå i god stand for 7-10 tusen.
P1170036.jpg
P1170037.jpg

Dette er en klassiker! Det finnes en del til salgs til prisen du nevner, men da ofte restaurerte utgaver. Hvis OP er ok med det er det bare å kjøre på. :) De originale er notorisk vanskelig å oppdrive, og ligger da ofte til det dobbelte og vel så det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Dette er en klassiker! Det finnes en del til salgs til prisen du nevner, men da ofte restaurerte utgaver. Hvis OP er ok med det er det bare å kjøre på. :) De originale er notorisk vanskelig å oppdrive, og ligger da ofte til det dobbelte og vel så det.

det er fortsatt mulig å oppdrive en slik til denne prisen, men prisene går oppover, så det er bare å kjappe seg. Denne modellen har vært underdog lenge, i motsetning til 8110 modellen som ofte går til den prisen du refererer til
 
det er fortsatt mulig å oppdrive en slik til denne prisen, men prisene går oppover, så det er bare å kjappe seg. Denne modellen har vært underdog lenge, i motsetning til 8110 modellen som ofte går til den prisen du refererer til

Da har du bedre kontakter enn meg... :) Jeg har jaktet en original 6105-8000 i NM/NOS nå i et par år uten hell. Tips meg gjerne hvis du kommer over en til den prisen!

Og beklager til OP for at jeg var litt egoistisk og off-topic her. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Morsomt da at du anbefaler en Carrera 1964 re-edition fra 1998 med Lemania 1873 i seg, baseverket til Omega sitt cal. 1861, samme verket som sitter i Omega Speedmaster Professional, og det til det dobbelte av hva OP har som budsjett.

Her gikk det litt fort i svingene, du har helt rett. Oppdaterte bilde så det blir riktig.
Kommentaren står....
 
Setter stor pris på interessen og kunnskapen deres.
Har nå bestemt meg for en Omega Speedmaster Professional, Moonwatch.
 
IWC har en god del meget fine Vintageklokker!

IWC R910
Cal.89 Manuelt opptrekk
Fra midten av 60-tallet

Skal lete lenge etter en mer attraktiv dressklokke fra denne tiden.

IMG_0529.JPG


Marius
Vintage Klokker