Første vintage for meg, MK2 Speedy

Medlem
30. juni 2008
Innlegg
770
Sted
Kristiansand
Takk til morini for en hyggelig handel:D
Etter å ha lånt en MK4,5 av en kamerat ble jeg fryktelig sugen på noe slikt selv. Denne ankom idag, ikke gal for å være rundt 40 år gammel.

DSC_0050.jpg


DSC_0057.jpg


DSC_0060.jpg


DSC_0040.jpg
 
Kjempeflott klokke, tror jeg har tafset litt på den der på et NURK-møte nylig. Grattis med flott klokke, og som vanlig - flotte bilder!
 
Fint at Speedmasteren har kommet til et godt hjem, men når jeg ser bildene dine angrer jeg på salget. Du bør tilby fototjenester til klokkeselgere her på forumet:)
 
Fantastisk vakkert ur Bullit- og bildene kan du montere i passepartout, glass og ramme, og henge på utstilling!! Du er i en klasse for seg selv!!!
 
Fantastisk vakkert ur Bullit- og bildene kan du montere i passepartout, glass og ramme, og henge på utstilling!! Du er i en klasse for seg selv!!!

....og så fascinert ble jeg, at uret nå er mitt! Flightmasteren har fått en bror på omtrent samme alder- me happy again, wife angry again.... ;)
 
Å herre gud Bullit!!! Har du den lenka stæsja unna? Rålekkert, selv om den ikke er helt tidsriktig. Er på utkikk etter en lenke anno 1970-aktig, men den meshen er dyrisk på Marken........
 
Hjeeeeeeelp!!!!!!!! Har du den liggende???? I så fall send meg en PM! Vi blir enige om prisen! BTW - er det ditt ur som smykker den lenka???......jeg må på do!
 
Urmakeren kan bestille den lenka til deg, Omega delenummer 1162/173.
 
Hehe, jeg setter pris på slik dedikasjon, men om du insisterer på en raklete tynn lenke kan jeg melde at den nye også er slik ;)
Men det er klart, får du tak i en gammel er det jo stas.
 
Hehe, jeg setter pris på slik dedikasjon, men om du insisterer på en raklete tynn lenke kan jeg melde at den nye også er slik ;)
Men det er klart, får du tak i en gammel er det jo stas.

Ja, jeg foretrekker "en raklete tynn lenke"- og en ny fra forhandler gjør så absolutt ikke samme nytten! Jeg vil at mine ur skal ha en "tråd", og der er autensitet og tidsriktighet et viktig poeng. Jeg ønsker ingen shortcuts, i den grad det lar seg gjøre, og en ny lenke fra forhandler blir mindre enn halvveis. For min del er letingen etter det optimale en del av lidenskapen- det irriterende uoppnåelige.... Jeg er vel en samlersjel som mange andre her inne vil jeg tro ;)