Første skikkelige klokke: Breitling Navitimer Aviastar

Medlem
4. okt. 2018
Innlegg
5
Sted
Drammen
Hei!

Etter utallige rimelige batteriklokker, der mange ikke har fanget helt interessen, satte jeg en stopper: skal det bli flere klokker - må det være noe skikkelig. Noe som fanger interessen.

Litt ut av det blå ramlet muligheten for å kjøpe en Breitling Navitimer Aviastar opp. Jeg klinket til etter noen dager reseach og kjøpte klokka.

Det som fanget interessen for denne klokka - utenom utseendet, var at klokka kun ble produsert fra 1996-1998. Da den siste klokka i serien som startet med 765 på 40-tallet, fortsatte med AVIs på 50-tallet og Co-Pilots på 60-og 70-tallet. Trigges vel av å eie noe ikke alle andre har.

Klokka ble produsert i tre versjoner: Svart, Havana (brun) og blå, der de to sistnevnte er vanskelig å oppdrive.

ut fra hva jeg forstår, så eksisterer det ikke veldig mange av disse klokkene rundt om kring.
Det ligger idag 7 svarte Avistar's på Chrono24 - kontra ca 400 naviatimer 01.

Flere her i norge som har denne klokka? Del gjerne bilder.

Noen som vet hvor mange det faktisk det ble produsert av denne klokka?

Ellers, hva synes dere om klokke-valget?

Skinn Vs Lenke? (lenka på bildene er uorginal og brukt for å teste)

Noen artikler om Aviastar:
https://www.fratellowatches.com/plain-simple-and-a-short-production-time-the-breitling-aviastar/
https://forums.watchuseek.com/f39/breitling-aviastar-avi-co-pilot-family-brief-history-112.html
IMG_5877.jpg
IMG_5907.jpg


IMG_5875.JPG


IMG_5908.jpg
 
Denne vet jeg forsvinnende lite om, men den var skikkelig tøff! Gratulerer med uvanlig og meget kul klokke!
 
Gratulerer! En breitling fra en fin tid uten beryktet dørvakt-besel!
Her er det bare å gratulere!
 
takker for hyggelige tilbakemeldinger.

Gratulerer! En breitling fra en fin tid uten beryktet dørvakt-besel!
Her er det bare å gratulere!
Du sier noe der. Dette er en ganske kompakt klokke. Etter å ha vært vant til 46mm ur, krevdes det litt tilvenning med 41mm. Nå liker jeg denne størrelser mer og mer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy