Første ordentlige klokke - Seamaster?

Medlem
5. feb. 2016
Innlegg
3
Sted
Filtvet
Ny på forumet og har da en veldig original tråd å starte opp ....

Som tråden antyder er jeg på jakt etter min første ordentlige klokke. Automatisk.

Budsjettet ligger helst på 10k, men ser vel at jeg må noe opp for å skaffe meg en Seamaster 300.

Siden jeg er ny på dette er jeg noe bekymret for å bli lurt. Hva må jeg se etter på en Seamaster og hva må jeg forvente å betale for en som er ok. Ser det ligger en ute på Finn til 12k, men har ikke mulighet til å avgjøre om denne er verdt det.

Er mange andre merker jeg også har sett på, men med denne klokka, har jeg mulighet for å bytte/i verste fall selge senere uten å tape veldig mye,

Takker for alle tilbakemeldinger.
 
Først, velkommen til galskapen. Snu nå, før du blir hekta @Frodo77
Den på Finn til 12k er en kvartsklokke(batteri). Så derfor den tilsynelatende gunstige prisen.

Dernest vil jeg anbefale deg å handle her på sonen. Det er trygt, og du er garantert(99,9%) ekte vare.
Prisnivået ligger i området 20-22k for en sort eller blå med keramisk bezel og blank skive.
Det ligger et par til salgs her på Kjøp/Salg, så du kan se hvordan de ligger an.

Edit:
Sort
http://www.tidssonen.no/forum/threads/omega-smpc-black.36059/

Blå
http://www.tidssonen.no/forum/threads/omega-seamaster-41mm-blå-gratis-service.35659/
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: veen90 og LarsOlav
Tilfeldig at jeg hoppet inn her. Den blå @Frodo77 er min. Trygt og meget godt klokkekjøp, så velkommen til galskapen som blir nevnt. Seamaster var forøvrig den første ordentlige klokken min :) kjempe fornøyd!! Når du kjøper brukt er det begrenset hvor mye man taper. De som ofte taper mye er de som kjøper nytt.
 
Så er det dette med smak vs lommebok da .... må vel kanskje bevege meg over på noe annet nå til å begynne med. Tittet litt på alpiner 4 chrono også, men ikke funnet den brukt ennå.

Hvordan er dette med å kjøpe klokker brukt f2f blant dere her inne. Man skal vel like klokka på armen også, er det da greit å ikke ville kjøpe etter ett avtalt f2f?
 
Så er det dette med smak vs lommebok da .... må vel kanskje bevege meg over på noe annet nå til å begynne med. Tittet litt på alpiner 4 chrono også, men ikke funnet den brukt ennå.

Hvordan er dette med å kjøpe klokker brukt f2f blant dere her inne. Man skal vel like klokka på armen også, er det da greit å ikke ville kjøpe etter ett avtalt f2f?

Helt ok å trekke seg om klokken ikke sitter som ønsket ved f2f. Ville dog spesifisert dette litt når det avtales f2f, slik at det ikke kommer som en total overraskelse for selger. :)
 
Vil du ha en litt rimeligere SMP enn hva som nevnes her, vil Omega SMP 2254.50 være et godt alternativ. Dette er en noe tidligere utgave. Kan fåes for rundt 15K om du leter litt og er en nydelig klokke. Hadde den selv for et par år siden og angrer enda på at jeg solgte den :)
 
Siden budsjettet ligger rundt 10k, hva med en Tag Heuer feks? Som denne
http://forums.watchuseek.com/f29/fs...aliber-5-automatic-wan2110-$1100-2753594.html

Flotte klokker, som brukt er ca på budsjettet ditt. Med mva blir denne feks 11456,- (pluss frakt da selvsagt)
Tror dessverre ikke du finner noen seamastere til nærmere 10k, i allefall ikke som er automatiske og ikke helt herpet. 2254 modellen som Omen nevner er (synes jeg) enda finere enn den vanlige, men de går nok nærmere 20k nå enn 15k har jeg sett.
Oris som nevnes her er mye klokke for pengene, og absolutt noe jeg ville vurdert:)

Lykke til! (og jakten som er noe av det aller beste med hele dette styret;) )
 
Siden budsjettet ligger rundt 10k, hva med en Tag Heuer feks? Som denne
http://forums.watchuseek.com/f29/fsot-tag-heuer-aquaracer-caliber-5-automatic-wan2110-$1100-2753594.html

Flotte klokker, som brukt er ca på budsjettet ditt. Med mva blir denne feks 11456,- (pluss frakt da selvsagt)
Tror dessverre ikke du finner noen seamastere til nærmere 10k, i allefall ikke som er automatiske og ikke helt herpet. 2254 modellen som Omen nevner er (synes jeg) enda finere enn den vanlige, men de går nok nærmere 20k nå enn 15k har jeg sett.
Oris som nevnes her er mye klokke for pengene, og absolutt noe jeg ville vurdert:)

Lykke til! (og jakten som er noe av det aller beste med hele dette styret;) )

Jøss, har de blitt så dyre? Da skulle jeg jo beholdt den jeg kjøpte av deg, med en vannvittig verdiøkning ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79