Første mekaniske - fra Orienten

Medlem
11. des. 2013
Innlegg
20
Sted
Oslo
Jeg ser det har vært mye dyrt og vakkert snacks som har blitt unboxet i det siste, derfor tar jeg på meg ansvaret å unboxer en klokke som kanskje ikke akkurat er verdens mest spennende eller sjeldne, men som derimot de fleste kan ta seg råd til :)

Jeg bestilte klokken fra creationwatches for ca. to og en halv uke siden, og i min frykt for at DHL skulle ta halve klokkens verdi i diverse fortollingsgebyrer valgte jeg at den skulle bli sendt med posten. Det anbefales ikke for folk som er utålmodige og har en allerede utslitt f5-knapp på tastaturet, men fra klokken ankom Oslo gikk det til min lettelse fort.

Citizen-klokken som har hatt venstrehåndleddet mitt for seg selv siden 2005 er nysjerrig.


Eksklusiv boks:




Orient Mako XL aka EM7500:





En tur innom mitt "klokkeverksted" for en justering av lenken. Jeg hadde glemt å bestille noe verktøy for å justere lenken, en tur innom clas ohlsson hjalp meg ikke stort bortsett fra den såkalte urmakerhammeren. Ikke noe jeg ville ha gjort med en dyr klokke, men det fungerte fint og klokken fikk ingen merker :)


Wristshot: Dette er vel på grensen av hva mine spinkle håndledd kan bære:












Hybelkaninene ser ut til å like klokken og lyser av glede:




Nå har jeg hatt klokken i et døgn og er relativt fornøyd med kjøpet - jeg synes det er mye klokke for pengene. Diverse reimer er allerede på vei fra bukten. Jeg er dog litt usikker på om jeg valgte rett farge, men i og med at min fremtidige Aqua Terra skal ha blå skive er det greit med noe svart :mrgreen:
 
Gratulerer med godt valg av første mekaniske. Mye klokkeglede for pengene her:D
 
Gratulerer! Godt å se un-boxing også i det nedre prissegmentet, som du sier har det vært mye fokus på dyre saker i det siste. Flere "billig-ur" med lassevis med kvalitet på! ;)
 
Gratulerer med flott Orient! Godt valg som første mekaniske klokke, synes denne er skikkelig kul! Den ser veldig bra ut i sort synes jeg, allsidig og stilig - et safe valg jeg ikke ville angret et sekund på. Veldig mye klokke for pengene dette, kos deg med den!
 
Gratis med flott Mako.
Jeg har broren med Orange bezel.

Hvis våre stier krysses får de hilse på hverandre.
 
Denne var en av mine første mekaniske også... Kjempefin klokke med overraskende god kvalitetsfølelse, fin størrelse og tøft utseende. Personlig syntes jeg lenken er mange hakk dårligere enn klokken, så jeg kjøpte noen nato og gummiremmer som jeg brukte.

Nå ble jeg litt nostalgisk her. Dette er en super klokke som du kommer til å få mye glede av! :)