Første klokkekjøp

Medlem
3. aug. 2011
Innlegg
19
Jeg har tenkt å kjøpe meg en klokke som en minnegave den dagen jeg er ferdig utdannet (juni 2012). Jeg har en forkjærlighet for Breitling (spesielt Navitimer), men det er ikke et must. Budsjettet ligger på rundt 35k.

Har dere forslag til en klokke som kan passe til dette formålet? :)
 
Da synes jeg nesten du skal kjøpe deg en Breitling Navitimer:) Ellers har du regla med Rolex Submariner, Explorer II, GMT Master II etc, videre Omega SMP, PO etc. Og du har jo i grunn masse å velge på rundt den summen:) Men tenker du først og fremst nytt eller brukt?
 
Jeg er helt enig med maghas9.
Men kanskje bare konsentrert meg om Navitimer og Submariner.
De er udødelige klassikere!
 
Slenger meg på og anbefaler varmt Navitimeren. En klassisk tøff klokke med mye spennende historie. Bruker min mye både på lenke og rem. Lenken er for øvrig en av de beste jeg har hatt på meg:D
 
Jeg foretrekker å kjøpe brukt, men tenker at dersom det skal være ei klokke du unner deg "den dagen jeg er ferdig utdannet (juni 2012)" er det kanskje litt gjevt at det er et nytt ur som kun du skal sette dine spor på?
Og forhåpentligvis beholde mer enn 6 mnd....(dvs tenk deg godt om før du handler).
 
En skvett ny 14060M bør du klare å få prutet ned i det budsjettområdet :)
 
Hvis du har mest lyst på Navitimer burde valget være lett :)
Når det er sagt er det lurt å gjøre sin research først, både for å se hva annet som finnes der ute, men også for å bli sikker på at valget du tar er det rette.
 
Jeg foretrekker å kjøpe brukt, men tenker at dersom det skal være ei klokke du unner deg "den dagen jeg er ferdig utdannet (juni 2012)" er det kanskje litt gjevt at det er et nytt ur som kun du skal sette dine spor på?
Og forhåpentligvis beholde mer enn 6 mnd....(dvs tenk deg godt om før du handler).

En slik har jeg tenkt på: http://www.watchesonnet.com/A2332212.B635.744P.A20D.html

Vil det være lurt å tenke på om klokken er kompatibel/passer godt til andre typer klokkereimer også, man kan jo gjøre forandringer på klokken på den måten også? :)

Spot on - hadde lyst til å kjøpe en helt ny klokke:) Jeg har fått et inntrykk av at de nyere Navitimer-modellene ligger vel over 35k (nærmere 50k), så jeg er litt i tvil om jeg klarer å skaffe meg en til 35k.


Hvilke undersøkelser/forarbeid burde man gjøre før man går til innkjøp av klokker? Mye prisundersøkelser osv?
 
Du trenger ikke gjøre så veldig mye prisundersøkelser nødvendigvis, men mer i forhold til hvilken type klokke du ønsker deg. Selv om du har gruelig lyst på en Navitimer i dag er det ikke sikkert det er den klokka som sviver rundt i hjernebarken til juletider - eller neste sommer når det skal handles. Viktig at du skaffer deg ei klokke du ikke går lei av etter 6 måneder (i alle fall om du vil motstå fristelser etter lesing av klokkeforum...)

Anbefaler at du bare følger litt med på et forum som dette, leser tråder og erfaringer, kikker på bilder, tar turen innom noen forhandlere og prøver, kikker mer på forumet, nye fohandlerbesøk (dette er bare morro, og slett ikke som å handle sofa eller gardiner!). Da vil du etterhvert få et veldig godt bilde av akkurat hva du har lyst på.
I alle fall har det vært slik for meg. Drøyde lenge før jeg kjøpte min første 'dyre' klokke - og digger den forsatt. Den neste klokka jeg skal kjøpe meg har vokst på meg på samme måten - og det har jeg hatt i kikkerten i månedsvis (og blir ikke kjøpt med det aller første pga andre prioriteringer - men en vakker dag (Rolex GMT Master, btw))

:)