Første klokke til over 10k

Medlem
8. jan. 2016
Innlegg
5
Sted
Bærum
Jeg har den siste tiden vurdert mye frem og tilbake og lest en del på tidssonen og andre steder.
Det endte selvfølgelig med at jeg måtte ha en ny klokke.

Etter samtale med fatter, som har drevet med dette en stund startet jakten.
Et passende objekt ble lagt ut..
Dealen ble gjort på en lørdag såklart, så måtte vente helt til tirsdag før posten kom...

Da kom min 2000 mod Rolex Explorer II polar.
IMAG0794_zpsylypwsdd.jpg

IMAG0797_zps877fu402.jpg
IMAG0799_zpswggjyzuh.jpg
IMAG0801_zpsro6nvyon.jpg
IMAG0804_zpsjla6uk0n.jpg

Litt forskjell på "ny" og gammel klokke. Litt tilvending til ny størrelse..
 
gratulerer så mye! nydelig polar :)

Tvilende til hva?
Den nye passet håndleddet ditt bedre utifra hva dette bilde viser syntes jeg :)
 
Grattis, kjempeflott - og perfekt størrelse!

gratulerer så mye! nydelig polar :)

Tvilende til hva?
Den nye passet håndleddet ditt bedre utifra hva dette bilde viser syntes jeg :)
Tilvending til, ikke tvilende til - om ikke det var en ninjaedit inne i bildet ;)
 
Takk takk!! :)
Er veldig fornøyd etter første tiden.

Liker det aller meste med denne klokka.

Jeg var ikke tvilende, men litt tilvenning med "ny" klokke! ;)
 
Gratulerer så masse. Har akkurat samme og er utrolig kjekt med en klokke som kan være med på og som passer til alt :D
 
Veldig flott klokke! Selv hadde jeg nok sikkert brukt minst 2 sekunder på å venne meg til denne... ;)
 
Grattis! og far er vel fornøyd med valg av merket vil jeg tro:) Har en viss misstanke om at det er min gamle Sea Devil jeg ser der også;)

Denne sitter som støpt! Jeg er mer enn fornøyd med klokka, dette er en helt annen liga..
Han far har vært på banen med tips og triks :) Rolex med alt av tilbehør er visst aldri feil.

Det er nok din gamle! Den har fungert som en kule siden jeg fikk den. Men det var vel på tide med et skikkelig ur!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Sitter med min identiske på her nå faktisk, og på mange måter synes jeg det er en nesten perfekt Rolex. Størrelse og kasseform er optimal, går under radaren for de fleste (er jo ikke en sub, så få som ser hva det er om de ikke vet) så uproblematisk å ta med utenlands etc, i tillegg til at den ser rå ut på mer eller mindre alt du måtte finne på å slenge på av remmer og natoer osv. Supert valg! Og nei, kan ikke gjøre feil med komplett Rolex:)
 
Sitter med min identiske på her nå faktisk, og på mange måter synes jeg det er en nesten perfekt Rolex. Størrelse og kasseform er optimal, går under radaren for de fleste (er jo ikke en sub, så få som ser hva det er om de ikke vet) så uproblematisk å ta med utenlands etc, i tillegg til at den ser rå ut på mer eller mindre alt du måtte finne på å slenge på av remmer og natoer osv. Supert valg! Og nei, kan ikke gjøre feil med komplett Rolex:)

Har sett bilde av din, kjempeklokke. Du har kun "swiss" på din, stemmer ikke det?
Er den serien produsert i få eksemplarer? Leste at det var kun 98-99 eller lignende.

Er jo vant til sea devil som er et beist! Så størrelsen er litt uvant, men kommer seg fort.
Den går under radaren ja, jeg liker ikke for mye bling. Så denne er perfekt.

Har bestilt noen reimer, så det blir litt forskjellig etterhvert.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Stemmer godt det:) Kalles en "transitional dial" og omtales gjerne som "swiss only". Ofte gir jo slike små produksjoner et premium på Rolex, men ikke på polaren dessverre. Selv om det nok kun er et svært lavt antall av denne. Første skiven med luminova kontra tritium. Har tidligere hatt en 2009 modell av polaren også, og av en eller annen snodig grunn har 99-modellen jeg nå har laaangt sterkere lume enn den fra ´09. Få den på en lys brun Hodinkee-type rem, og det blir ikke mer rett enn det:)