Explorer 39mm på brun eller svart fatstrap

Medlem
11. sep. 2010
Innlegg
54
Hei,

Jeg har sittet å siklet på Paul Newman og Daytonaen hans på fatstrap. Eller rettere sagt, jeg har sittet å siklet på Daytonaen til Paul Newman på fatstrap. Det jeg lurer på er om fatstrap (brun eller svart) kan brukes på en Explorer 39mm uten å bryte all etikette og god folkeskikk. Må man være Paul for å kunne bruke en slik strap, og vil noe slikt fungere med skjorte? Jeg må jo innrømme at jeg ikke ser veldig mange om dagen med fatstrap og det er kanskje en grunn til det. Men for å stagnere min brennende lidenskap for denne type strap så setter jeg pris på alle meninger og kommentarer.

Jarle :)
 
Det viktigste er hva du synes er kult!

Det som er så fint med Explorer er at den er ekstremt allsidig, og passer til det meste av remmer med sitt klassiske design. Har ikke sett Explorer med denne type rem (har sett den på Sub og Daytona), men ser for meg at resultatet blir bra:)

Jeg ville absolutt testet det!

Edit: Fat strap til (pen)skjorte ville jeg personlig styrt unna;)
 
Jeg tenkte kanskje denne fra Hamilton Leather Works. Ser jo veldig fin ut på en Newman Daytona men det vil jo alt gjøre :p

jpeg_zpsc7e00f77.jpg


Er det noen som kjenner dette merket? Finner ikke noe særlig informasjon på nettet om dette merket men har sendt en epost for å få litt mer informasjon om denne modellen.

Har også sett på denne fra Attila med sliter big time med prisen på $575 når jeg ikke vet om det blir noe fint på Exploreren.

580_COBRAOXBLACK-02_zpsfd75a71b.jpg


Har brukt noen kvelder nå for å finne fine fat straps/bund straps men det er "mye rart" ute der. Noen som har noen gode forslag til hvor man kan finne fine fat straps eller bund straps? :)
 
Jeg har ekspremitert litt med en TTT Bund på 40mm oysterkasser.....

CIMG5065b.jpg


IMG_1783b.jpg


Men har vel kommet til konklusjonen at Bund er mere egnet på en kronograf IMO

IMG_2450_zps25e2f563.jpg
 
Kjøpt fra Strapcode for en ganske billig penge. Hvis jeg var deg, ville jeg først kjøpt en billig en, for så evt. å kjøpe en dyrere hvis du liker looken.

Ja, det ser ut til at det må bli slik. Har en billig i bestilling men den er jo ikke så fin som den i bildet i tidligere post ;)

Men har vel kommet til konklusjonen at Bund er mere egnet på en kronograf IMO

Når jeg har googlet så er det stort sett kronografer som er avbildet så det er nok mange som mener det samme som deg. Jeg hadde håpet at den rene klassiske looken på Exploreren skulle stå i fin kontrast til den litt mer røffe strappen. Det kan jo hende (selv om det er svært lite sansynlig) at det er bare en desperat tanke fra min side om at dette blir en like slående og fin kombinasjon som Daytonaen på armen til Paul Newman ;)

Eller så får jeg vel bare bite i det sure eplet å begynne sparingen til en Daytona, synd hun ikke kommer med panda-skive (er det ikke det skiven kalles?).
 
Eller så får jeg vel bare bite i det sure eplet å begynne sparingen til en Daytona, synd hun ikke kommer med panda-skive (er det ikke det skiven kalles?).

Du får kjøpe en Daytona i Hvitt gull, så får du panda;)

Eller gjøre som mange andre har gjort og bytte til pandaskive på en stålmodell:)
 
Jeg kjøpte meg en billig fat strap for å teste ut og synes det ikke ser så ille ut. Trenger bare å få gått litt med den så skinnet blir litt mykere. Den sitter litt firkantet på håndleddet nå.

null_zpsd787f382.jpg


null_zpse57392cc.jpg


null_zps1a80f10b.jpg


Så det ser ut til at jeg kjøper meg den jeg egentlig har lyst på

jpeg_zpsc7e00f77.jpg
 
Redigert:
Ble kul kombo dette da! Bedre en jeg trodde faktisk.

Kan se for med at svart kalv med hvit stitching kan bli en killer kombo!
 
Fikk endelig snake strapen som jeg bestilte hos Hamilton Leather. Synes selv det ser ganske bra ut selv om det sikkert hadde gjort seg enda bedre med en kronograf. Det er allikevel ett eller annet med den litt røffe reimen og det elegante uret som jeg liker.

C5B07626-0E99-4799-ADFE-7A244AC7F44C_zpsff7lwndc.jpg


5138954D-CF8D-414B-9FA6-D239F6899EDD_zpsqsf6yjnt.jpg


9D7EE0BF-C9A5-4DBD-A851-D0E8D2DA5BC7_zpsxtdoyjgv.jpg


448AD9A1-7CEA-469F-9426-09A65D568D0B_zpsl8sgxjlk.jpg


B8B79076-CB32-46DE-8D55-AF8DC03D7624_zpsncepgknd.jpg