#Everestbands

Har kjøpt svart Everest fra TS-shopen. Tiltenkt 16570 Polar (uten lug holes). Får ikke den festet den lengste tungen av remmen (altså kl 6) til kassen. Dersom jeg fester baretten på en side er det umulig å feste den på motsatt side. Virker som hullene i remmen er feilplassert ift hullene i kassen. Hva gjør jeg feil? Den andre delen fikk jeg festet uten problemer. Noen tips? @Loevhagen @Jon Henrik På forhånd takk for svar!

Remmene er designet for å være en veldig tight fit. Jeg tror du vil få det til, om du forsøker litt til.

Dersom du allikevel mener at avstanden til hullet ikke er korrekt, så kan du gjerne sammenligne avstanden fra kant til hull på begge delene av remmen. Disse skal jo da være helt like.

Forstår at det skal være tight fit, måtte bruke en del kraft for å første del på plass. Dog, med full press på remmen samtidig som jeg drar baretten med barettverktøy i riktig retning (inn mot kassen) er baretten fortsatt ca 1-2 mm fra hullet.

Forstår at det skal være tight fit, måtte bruke en del kraft for å første del på plass. Dog, med full press på remmen samtidig som jeg drar baretten med barettverktøy i riktig retning (inn mot kassen) er baretten fortsatt ca 1-2 mm fra hullet.
1-2mm? DA er det noe feil.

Av ren nysgjerrighet; har du prøvd å montere reimdelene på motsatt side bare for å kontrollere at problemet opptrer med samme reima?

Den lange (problematiske) remmen vil ikke festes hverken kl 6 eller kl 12.
Den korte (uproblematiske) remmen festes enkelt både kl 6 og kl 12.

Så nå har jeg en oppskrapet exp II, ett ødelagt barettverktøy og en dysfunksjonell Everest-rem. Ikke helt det jeg hadde sett for meg da jeg entusiastisk plukket opp remmen fra postkassen tidligere i dag.. :/

Den lange (problematiske) remmen vil ikke festes hverken kl 6 eller kl 12.
Den korte (uproblematiske) remmen festes enkelt både kl 6 og kl 12.

Så nå har jeg en oppskrapet exp II, ett ødelagt barettverktøy og en dysfunksjonell Everest-rem. Ikke helt det jeg hadde sett for meg da jeg entusiastisk plukket opp remmen fra postkassen tidligere i dag.. :/

Dette høres ikke riktig ut. Sender deg en ny svart "langside" i morgen, og legger også ved et Bergeon 6767-F som plaster på såret. Tester rem-delen før den går herfra, så vi er sikre på at den vil passe.

Har også sendt deg en PM om dette :)

Oppdatering. Ny "langside" i hus. Sitter som et skudd! :D

Vedlegg

• Skjermbilde 2016-11-03 kl. 17.43.41.png
    Skjermbilde 2016-11-03 kl. 17.43.41.png
    932,6 KB · Visninger: 0
Kjøpte 2 Everest band til min 114060 på Black Friday salget. Hvilket verktøy er anbefalt for skifte av lenke?

Redigert: