Everest på SD4000 (116600)

Jørgen

Redaktør
Medlem
14. jan. 2013
Innlegg
1.131
Sted
Norge
Ser at det "står skrevet" at Sea-Dweller 4000 (116600) krever egen type gummirem fra Everest.. Er det så å forstå at en Everest til Sub vil få dårlig passform/ikke passe eller hva skiller de to kassene?
 
Ser at det "står skrevet" at Sea-Dweller 4000 (116600) krever egen type gummirem fra Everest.. Er det så å forstå at en Everest til Sub vil få dårlig passform/ikke passe eller hva skiller de to kassene?
Jeg vil tro det bare er springbarens avstand fra urkassen som varierer, så det er vel bare litt annerledes. @Tetragrammaton kan nok si noe her med sin 116600 og Everetsbands. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Jeg kan ikke si mer enn at Everest til 116600 spesialtilpasses hos Everest og kan ikke brukes på 11661x _i samme grad/med samme passform_ som de som ikke er tilpasset 116600 og vice versa.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Som @Loevhagen sier, er avstanden fra kassen ut til lugholes som er kortere. Var hos Lian i Trondheim. De sa de hadde til sd4k. Det jeg fikk var everest til sub, med bøyde springbars for å få på remmene. Hva skal man si om det egentlig? Skuffet...
 
Ser at det "står skrevet" at Sea-Dweller 4000 (116600) krever egen type gummirem fra Everest.. Er det så å forstå at en Everest til Sub vil få dårlig passform/ikke passe eller hva skiller de to kassene?

Tidssonen Webshop er eneste AD for Everest i Norge ;)

Everest-remmene modifiseres for å passe SD4000 (jeg anser ikke bøyde springbars som å egentlig passe).

Tidligere ble dette gjort av Everest i statene, men jeg fikk nylig opplæring og utstyr til å gjøre dette lokalt her. I grove trekk så er det materiale som fjernes på strategiske steder. Resultatet blir tipp topp.

En modifisert rem kan brukes til andre referanser, men resultatet blir naturlig nok ikke en like fin/tight fit. Om det er noe man plages, vil nok være litt individuelt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen