Event: Foredrag og visning med Parmigiani Fleurier, mandag 20. april

Z8OA18d.jpg

iXZ5i8g.jpg

GSeHbXT.jpg

ZtIH1ln.jpg

FgHXmmS.jpg

wKRJ3MM.jpg

Qllz8yc.jpg

Dere som var der: Hva er inntrykket av urene dere fikk se? Kvalitetsfølelse, wrist presence, verk etc? Rent designmessig har jeg litt vanskelig for å bli entusiastisk for PF, men jeg har heller ikke hatt noen på hånda.

Dere som var der: Hva er inntrykket av urene dere fikk se? Kvalitetsfølelse, wrist presence, verk etc? Rent designmessig har jeg litt vanskelig for å bli entusiastisk for PF, men jeg har heller ikke hatt noen på hånda.

@Anders personlig synes jeg kvalitetsfølelsen var veldig høy. Urene ser også mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder og de ligger utrolig fint på hånden. På bildene ser klokkene mye større ut enn de faktisk virker på hånden. Den jeg har på hånden i bildene over her er 45mm, men som sagt så ser den MYE større ut på bildet enn den oppleves i virkeligheten. Lugsene har en veldig fin vinkel som følger håndleddet slik at lug-to-lug faktisk ikke blir så ille. De hadde også en 42mm som tilogmed @Wangensten syntes lå fint på hånden ;)

Kasseformen kommer ikke skikkelig frem på bilder synes jeg. De har egentlig tatt en ganske standard kasseform og gjort noen små tweeks som gjør at de har oppnådd et helt særeget uttrykk uten at det blir for "fjernt".

Hadde prisene vært litt lavere hadde det absolutt vært oppe til vurdering her og om det skulle dukke opp noen gode muligheter på bruktmarkedet så skal jeg absolutt vurdere å slå til :)

De produserer forøvrig både enkelte deler og kasser for blandt annet Patek og Lange.

Redigert av en moderator:
@Anders Som @acnorway skriver så ble jeg meget imponert over Parmigiani. Og da Tonda Metrographe 40mm, 12mm høy.
Z8OA18d.jpg

Parmigiani-Fleurier-Metrographe-evi.jpg

En Pershinger 005 blir nok litt vel mye med 45mm, men en 002 i 42mm passer nok muligens bedre, men jeg liker da litt tynnere og dressaktige ur. Så jeg ville nok holdt meg til Tonda og Kalpa.

Jeg kommer definitivt til å følge godt med på Parmigiani fremover:D

Redigert av en moderator:
Jeg hadde en Pershing 005 og digget den. Utrolig digg klokke med overlegen kvalitetsfølelse