Ettermarked caseback

Hugo Cabret

Støttemedlem
Medlem
9. des. 2014
Innlegg
1.936
Sted
Sandefjord
Ble oppmerksom på denne i Speedmastertråden: http://www.customwatchconcepts.com/

Det er en tysk urmaker som lager baklokk med glass til flere modeller fra Omega, Rolex m flere.
Noen som har erfaring med denne, som kan si noe om kvalitet, finish osv.?

seamaster caseback.jpg


Jeg har hørt at det også finnes andre som selger orginale eller ettermarked caseback på ebay, uten at jeg har funnet det jeg leter etter. Noen som har erfaring eller tips?

For meg er det aktuelt nå til en Seamaster GMT 2534.50, og senere (håper jeg :D) til en Speedmaster.
 
Nei, serienummeret står på utverket og enkelte ganger på kassen. Kassenummeret derimot (modellnummer) står inne i baklokket. Men så lenge du tar vare på baklokket er det bare å skifte i vei. Du finner ikke igjen klokka hvis den blir stjålet uansett...
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Så bra ut det.
Men, hva med bærekomfort - har det endret seg? Ser ut som det nye baklokket bygger litt mer i høyden?
Og besto den trykktest?
 
Det er mulig den bygger litt mer i høyden, har lest et sted at andre vurderte det slik, men det kan ikke være mye. Klokka ligger like fint på armen som det gjorde før. Hadde tenkt å måle tykkelsen før jeg byttet, men når pakken kom bar det rett til urmakeren.:p;)

Trykktesten ble bestått.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og westmouth