Etter mange år…

Nå må jeg vedgå at jeg aldri helt har fått godfot av California dials (hva kaller vi dette på norsk? California-urskive? Eller har det et enda norskere navn?), men denne tråden har (nesten) omvendt meg - her har Nomos gjort utrolig mye riktig - spreke farger, fin størrelse, småsekunder, edruelig prising...

Hm. Tror jeg har en okergul en på innkommende i løpet av neste uke.
... som i "Future Orange?

Her er en trio som er ganske så dynamisk, hvis man skulle velge tre. Styrbord. Babord. Midtskips.

nomosx3.jpg

Redigert:
Jeg kommer litt seint til festen her, men ønsker å gratulere deg med ikke mindre enn fem (?!) stilige Club Campus og ikke minst en knallfin Club Sport Worldtimer! :)

Jeg er fascinert over din tilnærming til klokkehobbyen. Du gir gass når du først skal prøve noe, enten det er Tudor, Nivada eller Nomos. Kjenner jeg er bittelitt misunnelig på mulighetsrommet du har her, men først og fremst er det jo gøy for oss andre på forumet at noen har interessen og kapitalen til å gjøre slikt. Det drypper jo litt på oss andre også i form av bilder og erfaringer som deles. Og så virker det jo til å inspirere. Om ikke flere har kjøpt, så virker det i allefall som flere har funnet frem Nomosene sine fra boksen.

Takk for det @seiltid. Når man selger noe, så får man anledning til å prøve noe nytt. Så, var det dette med hvordan man går frem. Mange liker å gå for én "skikkelig" klokke, mens andre vil ha flere andre "skikkelige" klokker. Eksempel: En vanlig Speedmaster koster det samme som 5-6 Club Campus. Et fåtall ville nok valgt den siste opsjonen fremfor den første, men for meg gir det mer innsikt å velge litt annerledes.