Etter mange år…

Medlem
6. des. 2013
…så var tiden inne å skaffe Nomos. Vurderte mye frem og tilbake om å gå mer klassisk i fargevalg, eller rett og slett velge noe mer «sommerlig». Vel, når valget ble tatt etter en befaring så var valget enklere. Sommerklokken(e) 2025 var da på plass.

IMG_6989.jpeg

IMG_6991.jpeg

IMG_7023.jpeg

IMG_7025.jpeg

IMG_7054.jpeg

IMG_7056.jpeg

IMG_7059.jpeg

IMG_7061.jpeg

…så var tiden inne å skaffe Nomos. Vurderte mye frem og tilbake om å gå mer klassisk i fargevalg, eller rett og slett velge noe mer «sommerlig». Vel, når valget ble tatt etter en befaring så var valget enklere. Sommerklokken(e) 2025 var da på plass.

Vis vedlegg 395185
Vis vedlegg 395186

Vis vedlegg 395188
Vis vedlegg 395189

Vis vedlegg 395192
Vis vedlegg 395193
Vis vedlegg 395194
Vis vedlegg 395196
Gratulerer! Veldig flotte, og glimrende sommerklokker! Likte veldig godt remmen på den blå, sporty men elegant.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Gratulerer! Veldig flotte, og glimrende sommerklokker! Likte veldig godt remmen på den blå, sporty men elegant.
Takker. (3. part) Reimen på den blå er gummireimen fra fra en turkis Certina PH1000 "Sea Turtle Conservancy".

• Liker
Reaksjoner: Bgo80
Velkommen som Nomos-eier. Jeg har den oransje Club selv. Nomos har en del originale remmer som er forholdsvis edruelig priset også som er verdt å ta en titt på.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Velkommen som Nomos-eier. Jeg har den oransje Club selv. Nomos har en del originale remmer som er forholdsvis edruelig priset også som er verdt å ta en titt på.
Takk. Har sett at reimene er edruelig priset. Når jeg ser kvaliteten på OEM-reimene opp mot prisnivå, skjønner jeg bedre hva mange sier om e.g. Shell Cordovan fra Horween og prissettingen.

Den oransje har haunted meg i lang tid. Det som har holdt meg tilbake hele tiden er synet på de lange band-hornene, men når man får klokken på armen så glemmer man jo hele denne "teoretiske" problemstillingen man laget og prosesserte i eget hode i forkant.

Så var det en ting til: Hvor tynne disse er. Kun 8,5mm med 100 WR er jo en virkelig stor bonus sommerstid.

• Liker
Reaksjoner: Readerfly
Pent tysk par. Underestimated. Turkis er en nye trend nå.
Takk. Det der med "turkis" er jo en ting jeg i utgangspunktet sliter med. Mange produsenter de siste årene skal/skulle jo ha en "Tiffany"-klokke, men etter at alt tullet har roet seg så tolket jeg Nomos litt annerledes. Nomos har jo nesten 100 ulike urskiver i flere fargekombinasjoner - og da ble denne her "Endless Blue" litt sånn i mengden uten å være fremhevet i kolleksjonen. Helt nøytralt subjektivt (oksymoren?) så er fargen her veldig "sommerlig", uavhengig av tidligere trend, så jeg tok sjansen.