Eterna KonTiki Four-Hands

Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Har prøvd å ta noen bilder men fant raskt ut at det e virkelig vanskelig å ta bra bilder av noe så lite som en klokke! (respekt til de som klarer det) :)
En faktor kan være at linsen ikke er bra nok, men jeg tror det skyldes mest at jeg er en elendig fotograf :?
Noen bilder ble det, men det skal sies at bilder ikke yter denne klokken rettferdighet. Den fantastiske AR coatingen og detaljene ellers på klokken er vanskelig å fange med kamera.
 
Stilig klokke! Hva er specs på denne, diameter osv?
Klokkebilder er virkelig ikke lett å få til, har akkurat begynt å leke meg med dette selv. Hva slags utstyr bruker du til å fotografere?
Og åssen fikk du til det lume bildet, det var en fet effekt jeg ikke har sett før!
Edit: Og med det så har jeg altså nå holdt på i over en time med å sette opp og fotografere Submariner LVèn, tatt over 100 bilder for så å finne ut at jeg tok alle på iso1600, Aaaaargh!!!
 
Jeg brukte et Nikon D40 speilreflekskamera med standard linse jeg fikk låne med en venninne. Specs på klokken er 42 mm diameter og 22 mm lugs. Og lumen på bildet kommer ganske enkelt av en ustø hånd og lang lukketid, ingen effekter :D
 
Ah, førstepri er et stativ hvis en skal ta klokkebilder. Spesielt ved Lumeshots, hehe!
Så gjelder det å kunne litt basics, noe jeg akkurat feilet eksemplarisk på med å ta klokkebilder i iso1600 :roll:
Jaja, en lærer iallefall noe nytt :mrgreen:
 
iso er betegnelsen på lysfølsomheten til bildebrikken i kameraet. Ved høy iso tar bildebrikken opp mer lys, men man får mer støy i bildet. Litt som på film hvor man får mer korn hvis man bruker høyere iso film.

Marius, foto- og klokkenerd