Eterna Kon-Tiki, ubrukt i original box.

Medlem
20. mars 2011
Innlegg
122
En kollega av meg, polfareren med 16550, har en Eterna Kon-Tiki, ubrukt i en box. Han er interessert i å selge denne klokken.

Spørsmål:
-Hva kan denne være verdt?
-Er noen interessert?
-Kan noen komme med informasjon om denne klokken?

BAA370B1-3255-4362-B6ED-55885ED11D86_zpsllcd2ehn.jpg


439F6268-6BE1-4B6E-96F8-68D0DA1374F0_zpslgygahrk.jpg


Beklager min manglende kunnskap om Eterna, men det er vel dette man har forum til :)
Jeg må presisere at klokke er fullstendig ubrukt. Helt ny klokke! Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger og informasjon.
 
Har lite peiling jeg også. Men ser vel at siste som ble lagt ut her ble priset til 10k. Hva den gikk for vet jeg ikke. @Yallaboy var selger og kan kanskje fortelle mer om klokken.

Brilijantwatches har også hatt en og annen slik innom. Han selger vel også på kommisjon, så dere kan jo evt høre med han.

For ikke å glemme @Mogens, mannen som kan prise et ur raskere enn vi dødelige kan si "blue parachrom hairspring".
 
Redigert av en moderator:
Er ikke Google din venn? :)

Kontiki-modellene går tilbake til, ja nettopp, Thor Heyerdahl og Kontiki-ferden i 1947. Den utviklet seg til å bli et dykker-ur, og ble bl.a. brukt av IDF (Israeli Defense Force), Israelske spesialstyrker på 60-tallet.

Eterna er et merke som har eksistert relativt lenge. En forkortelse for Eterna er ETA. Dette er standard-verk og ble produsert av Eternas datterselskap som het det samme som forkortelsen. Usikker på hva som er koblingen mellom disse nå etter quartz-revolusjonen.
 
Redigert:
Aldeles nydelig klokke!
Tror det beste er å høre med Brilijantwatches, i alle fall om målet er best pris.

Selv ville jeg beholdt den! :cool:

8-D