Et lite tips

Medlem
20. okt. 2011
Innlegg
203
Sted
Oslo
Jeg oppdaget for en ukes tid siden at det ene "røret" som ligger inni enden på buffalostrapen min ikke var der(hullet til baretten). Om det er meningen eller om butikken rett og slett har klart å miste den er uvisst(eller meg for den saks skyld). Har faktisk sett dette på flere straps - gjerne kun den ene enden. På gummiremmene sitter de såpass hardt at det skal godt gjøres å "miste" de ut av hullet, men på skinnremmer kan det kanskje skje.

Tenkte at dette sikkert var vanskelig å få tak i. Det var det faktisk ikke! Har flere gode opplevelser med Panatime og bestilte derfor 2 stk til den nette sum at 5 dollar(frakten ble faktisk over dobbelt så mye som selve varene:rolleyes:)





Så dette er et lite tips til dere som kanskje har oppdaget det samme og ikke trodde det var mulig å oppdrive uten å bestille gjennom AD(som jeg mistenker tar seg godt betalt for disse).

5 dollar+frakt og en ukes ventetid.
Panatime Stainless Steel Tubes set of 2
 
Jeg oppdaget for en ukes tid siden at det ene "røret" som ligger inni enden på buffalostrapen min ikke var der(hullet til baretten). Om det er meningen eller om butikken rett og slett har klart å miste den er uvisst(eller meg for den saks skyld). Har faktisk sett dette på flere straps - gjerne kun den ene enden. På gummiremmene sitter de såpass hardt at det skal godt gjøres å "miste" de ut av hullet, men på skinnremmer kan det kanskje skje.

Panatime Stainless Steel Tubes set of 2

Tips er alltid hyggelig å få. Takk for den!

Men jeg vil tro at de aller fleste Paneristi kjenner til tubes, screwbars og springbars, da disse ofte er forbruksvare nå man driver med remmer :)

Panatime er forøvrig en av flere leverandører av den slags, raskt og rimelig!
 
Muligens et dumt spørsmål; men, bruker dere hylser/tubes på barett'ene når dere bruker nato/zulu? Eller blir det smør på flesk? Ser kanskje for meg at det blir noe mer press på barettene uten bruk av hylser..
 
Takk for svar, da lar jeg hylsene bli i remmene :)

Det er lettere at springbars "snapper" ut av klokken med natoreim ved stor belastning. @acnorway har testet dette og laget en film faktisk. Dette skjer fordi man får all belastning på midten av barettene. Hvis man bruker hylser eliminerer man problemet. Om det faktisk er et problem er en annen sak. Men har jo hørt om at det skjer.
 
For den interesserte later det til at frakt er 9.50 USD (samme pris på et par som på fem par later det til). Vurderer å bestille meg et par eller to av disse. Er det eventuelt noe annet sted jeg skal titte etter disse? Europa kanskje, med lavere frakt?

Synes uansett det er en ypperlig post med godt tips for eksempelvis meg, som er ganske ny med Panerai. Har en 312 på lån, og rembytte er fantastisk - men hylsene kan fort bli borte ja.