Erfaringer med "sikker betaling" på Finn.no?

Medlem
22. juni 2011
Innlegg
1.327
Sted
Oslo
Jeg skal selge et kamera på finn.no, og lurer på om "sikker betaling" alternativet på finn.no er den smarteste løsning. Er det noen ulemper med å benytte seg av denne betalingsmetoden? Mener å ha lest en del negative synspunkter om dette på diverse sider, så er derfor jeg spør her;)
 
Jeg har brukt dette problemfritt både som kjøper og selger. Men det som kan være ett problem er jo at kjøper kan "låne" kamera i en uke for så å sende o retur.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Risikerer en delay i ubetalingen som det sies, samt at kjøper må betale noe ekstra.
 
Har lurt litt på dette selv. Er det ikke kjøper som har all beskyttelsen som med paypal? Om du sender avgårde varen og kjøper sier den ikke inneholdt det den skulle, hva gjør du da?
 
I mine øyne er dette en særdeles dårlig løsning for selgere. Hvis det skulle oppstå en konflikt risikerer du å sitte uten varen, og uten penger. Kjøper har i det minste en mer eller mindre komplett vare.

Skulle det oppstå en konflikt som dere ikke klarer å løse på egenhånd, og saken må innom forliksrådet e.l. blir pengene låst i lang tid, og kjøper sitter med alle pressmidler. Da kan det være enkelt å presse selger til å inngå et forlik som det i utgangspunktet ikke er grunnlag for.

Jeg er som du skjønner veldig skeptisk til å selge gjennom betalingsgarantien. Som kjøper er det helt optimalt.