Erfaring med Husqvarna WR 300?

G

Guest571

Guest
Er litt på jakt etter MC for sesongen 2011, sett litt på denne

Noen som har erfaring med den aktuelle sykkelen? Eventuelt andre 2-taktere?

Er litt skeptisk til service utgifter og service kostnader på en såpass hissig sykkel.
 
Husqvarna er ikke så dumt.
Har en 610selv.
Ulempen men den du linker til er vanvittig mye service/skruing.
Oljeskift hver 5-10time (5er anbefalt)
Stempler 15-30timer
det er sikkert mye jeg glemmer i slengen nå men det er MYE arbeid med disse.

hvorfor ikke gå for en 4takt? 610 feks med effektanlegg og litt snacks er fort 60+hk og mye mere driftsikkert.
 
Hadde en KTM 690 4-takt for noen år siden, artig sykkel, men vil gjerne ha litt mindre motor og da tenkte jeg det kunne vært gøy å prøvd en 2-takt. Ser ut som en helt syk maskin.

På KTM´n hadde jeg service på motoren hver 5000 km, noe som ikke var såå ille, men hver 5 time høres jo helt banalt ut. Det er jo bare noen solskinns dager.
 
Husqvarna er ikke så dumt.
Har en 610selv.
Ulempen men den du linker til er vanvittig mye service/skruing.
Oljeskift hver 5-10time (5er anbefalt)
Stempler 15-30timer
det er sikkert mye jeg glemmer i slengen nå men det er MYE arbeid med disse.

hvorfor ikke gå for en 4takt? 610 feks med effektanlegg og litt snacks er fort 60+hk og mye mere driftsikkert.

Husqvarna WR 300, er ikke det en totakter som går på premix? Da er jo oljen ny hele tiden, og da gjenstår gearoljen, og jeg kan ikke tenke meg til at gearkassa behøver oljeskift hver 5 time.:(

Og det med nye stempler hver 15-30 timer er for konkuranse kjørere som trenger det lille ekstra på topp av powebandet, ikke noe en vanlig biker trenger å bekymre seg så mye om.;)
 
Husqvarna WR 300, er ikke det en totakter som går på premix? Da er jo oljen ny hele tiden, og da gjenstår gearoljen, og jeg kan ikke tenke meg til at gearkassa behøver oljeskift hver 5 time.:(

Og det med nye stempler hver 15-30 timer er for konkuranse kjørere som trenger det lille ekstra på topp av powebandet, ikke noe en vanlig biker trenger å bekymre seg så mye om.;)

Der er jeg litt usikker faktisk.
Den infoen jeg skrev var fra serviceboka til en litt eldre totakters husqvarna. kan hende det er litt bedre nå en "før" :)
Uansett,en sånn sykkel er sinnsykt mye moro (,")
 
Husqvarna WR 300, er ikke det en totakter som går på premix? Da er jo oljen ny hele tiden, og da gjenstår gearoljen, og jeg kan ikke tenke meg til at gearkassa behøver oljeskift hver 5 time.:(

Og det med nye stempler hver 15-30 timer er for konkuranse kjørere som trenger det lille ekstra på topp av powebandet, ikke noe en vanlig biker trenger å bekymre seg så mye om.;)

Det er vel likevel så mye vedlikehold med disse at det er en glemmesak om du ikke er villig til å ta det arbeidet. Har du en egnet plass og interesse for det er det i så fall bare gøy.

Har ikke prøvd akkurat denne selv, men det er en type sykkel så er så gøy å kjøre at det er vanskelig å oppføre seg sivilisert. Samtidig er det ikke noe særlig til lengre turer. Da er 610 det praktiske/behagelige alternativet. Nok villskap i den også.
 
Takk for info, tenkte å ringe Snellingen og spørre.

Har også sett på en Yamaha XT 660X regner med at denne er litt billigere i drift enn en Husquerna/Husaberg. Fikk helt sjokk når jeg ringte forsikringsselskapet mitt istad, 9015 Kr for DELkasko... Dumt å være under 30 år...
 
Har på sikt lyst på samme type sykkel, men har vokst fra latterlige service-intervaller:

Noen som har tips til en 4-takter som er nogenlunde driftsikker og lave serviceutgifter?
Hvordan er det for en under 30 å forsikre disse enduroene/motardene?

Mathfjeld: Beklager at jeg ødelegger tråden din ;)
 
Mathfjeld: Beklager at jeg ødelegger tråden din ;)

Ikke noe problem:)

Da jeg var 18 år kjøpte jeg en KTM 690 DUKE, denne kostet 110000 kr ny i butikken, jeg forsikret denne gjennom Gjensidige og betalte 12500 kr i året for fullkasko. Dette er mye, men ikke det værste jeg har hørt om. At forsikringsselskapet derfor nå skulle ha 9000 kr for en sykkel til rett over 60000 kr og det kun delkasko :( Gjensidige ville ha 11000 kr...
 
Du må bare sjekke over hele linja, det er ingen fasit siden vi alle har forskjellige betingelser. Min siste sjekk varierte fra 3500 til 28000 for kun ansvar :eek:
 
Jeg må nok dessverre gjøre en bedre undersøkelse ja, men vil nødig flytte forsikringene mine fra Enter da jeg har tilgode å finne et selskap med like god verdigjennstandsforsikring (les: klokker).

En ting som sikkert også spiller inn er at jeg bor i sentrum uten garasje. Har sendt mail til "bydelen" og spurt om de kan skaffe meg en motorsykkelparkering.
 
Ikke noe problem:)

Da jeg var 18 år kjøpte jeg en KTM 690 DUKE, denne kostet 110000 kr ny i butikken, jeg forsikret denne gjennom Gjensidige og betalte 12500 kr i året for fullkasko. Dette er mye, men ikke det værste jeg har hørt om. At forsikringsselskapet derfor nå skulle ha 9000 kr for en sykkel til rett over 60000 kr og det kun delkasko :( Gjensidige ville ha 11000 kr...

Haha, det er da "ingenting"! Siste sykkelen min var en GSX-R 750, jeg betalte 18 000 i året for delkasko. Det var med fagforenings-rabatt og de var klart billigst. Men ja, 9000 i året for en sykkel til rett over 60 000 er fortsatt helt vilt.

Hvordan er DUKEn på servicer osv?
 
Haha, det er da "ingenting"! Siste sykkelen min var en GSX-R 750, jeg betalte 18 000 i året for delkasko. Det var med fagforenings-rabatt og de var klart billigst. Men ja, 9000 i året for en sykkel til rett over 60 000 er fortsatt helt vilt.

Hvordan er DUKEn på servicer osv?

Jeg rakk bare kjøre rett under 8000 km før jeg totalvraket den. Så hadde bare 1. gangsservice på 1000 km så var det vanlig service etter nye 5000 km. Mener at førstegangsservicen var grisedyr (imo) 3000-4000kr, andregangsservicen var litt dyrere.
Her inngikk oljebytte, ventiljustering og gjennomgang av pakninger osv. Sykkelen var fantastisk å kjøre, masse krefter uten at den var så rebelsk som jeg opplverer Husaberg i samme str.

Kan se etter hjemme om jeg har noe papirer liggende. Mulig jeg har liste over hva som inngikk i hver service.
 
Sjekk storebrand forsikring. jeg betaler 6000i året fullkasko på min husqvarna og jeg er 25år bare. :)
til han som ville ha 4takt med ok serviceintervaller sjekk ut Husqvarna sm610.
oljeskift hver 5000.
bytte oljefilter,luftfilter,kjølevæske og sjekke kamkjede hver 10.000
 
Sjekk storebrand forsikring. jeg betaler 6000i året fullkasko på min husqvarna og jeg er 25år bare. :)
til han som ville ha 4takt med ok serviceintervaller sjekk ut Husqvarna sm610.
oljeskift hver 5000.
bytte oljefilter,luftfilter,kjølevæske og sjekke kamkjede hver 10.000

Hvor mye bonus har du? Jeg har bare 30% dessverre.
 
jeg har vel 60% på den så det utgjør jo litt.
bare ansvarsforsikring kostet jo ingenting nestne hos de.
de har kalkulator på nett der du kan se prisene de kan gi (det kan selvfølgelig prutes litt på) :)
 
Ble inspirert av tråden, sikle. På finn.no Men kom over dette, «Det skal tilstrebes at det benyttes elektriske/stillegående motorsykler på motocrossbanen i Assurdalen». er det mulig :Dhttp://www.oblad.no/ski/na-vil-de-ha-stille-motocrossbane-1.6118518

Kjøpe seg sitt eget jorde da , her 125 kubikk :cool:

[video=youtube;WqqciFefFSE]http://www.youtube.com/watch?v=WqqciFefFSE[/video]

Husqvarna er kjent for sin sinnsyke aks dette er det råeste leketøyet i 250klassen knuser alt på aks 0-140KM/T på 3sec vist du klarer og holde sykkelen nede. http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=27029447
 
Husqvarna er kjent for sin sinnsyke aks dette er det råeste leketøyet i 250klassen knuser alt på aks 0-140KM/T på 3sec vist du klarer og holde sykkelen nede. http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=27029447

0-140 på 3 sek. det nekter jeg å tro, den tar ikke gsxr 1000 på aksen og den er oppgitt til 2,9 sek. fra 0-100 Kan nevne at gsxr'en er så momentsterk at du får hjulløft i 200 km/t hvist du provoserer den.