Erfaring med å kjøpe klokke fra urverket.no ?

Medlem
13. nov. 2009
Innlegg
3
Hei

Jeg skal i nær fremtid anskaffe meg et skikkelig ur, og kom over urverket.no. Første tanken var at dette var for bra (les:billig) til å være sant. Leste litt om garanti på siden deres og synes ærlig talt det virkelig litt halvjalla. I hvert fall urverket.no sin egen garanti. Den klokken jeg kunne tenke meg var denne:

http://www.urverket.no/tag-heuer-grand- ... -4234.html

Denne har produsentens egen verdensgaranti, noe jeg ser på som et stort pluss. Det betyr da i klartekst at jeg kan levere denne inn til hvilken som helst autorisert forhandler?

Jeg har sjekket litt i urmakere i Oslo og ca. pris her er rundt 33k.

Jeg er nysgjerrig på om det er noen som har erfaringer med denne siten ? Hjertet sier kjøp, men hodet sier at alt ikke er som det virker som..

på forhånd tusen takk for svar.
 
Det står mye om Urverket.no her om du søker.

Når det gjelder garanti har du rett i at du kan levere den inn til hvilken som helst AD, men de er ikke forpliktet til å gjøre reparasjoner selv. Dette betyr at de kan ta en handling fee for å shippe den videre til et servicesenter.
 
Søk litt på urverket.no her og på timetotalk.se, så vil du finne at flere har noe blandete erfaringer med selskapet.

NB! Husk at du må legge på moms på prisene deres!


edit: Her står det vel litt om urverket.no
 
Jeg bestilte et ur fra dem tidligere i år, etter først å ha epostet litt frem og tilbake for å redusere min skepsis. Dette var før jeg oppdaget denne siden og leste om andres ugreie erfaringer, så jeg behandlet dem som en hvilken som helst annen gråmarkedshandler. De svarte raskt og presist på alle mine spørmål, og virket seriøse nok. Uret var ikke på lager, men skulle leveres innen en fast tid. Jeg valgte betaling pr faktura for å være sikker på å kunne undersøke at alt var i orden med klokken før betaling.

Før bestillingen kunne leveres, kom jeg over den samme klokken brukt, i omtrent ny stand og til en langt lavere pris. Jeg kontaktet Urverket.no for å avbestille uret ihht. angrefristloven (noe jeg egentlig ikke synes noe særlig om), men det var allerede sendt samme dag. Da kontaktet jeg postens tollager og ba dem returnere pakken, og ba Urverket.no om en faktura for fraktkostnadene. I mine øyne hadde de god grunn til å bli sure over en slik kundeoppførsel selv om loven gir adgang til det - jeg vet jeg hadde blitt det - men den kontakt jeg hadde med dem både skriftlig og muntlig var bare hyggelig og profesjonell. Basert på det hadde jeg ikke vært redd for å handle hos dem i fremtiden.
 
Takker for svar.

Jeg er meget usikker, men heller mot at det blir forhandlerkjøp fremfor nett. For meg blir det for dyrt å betale godt over 10k for en klokke jeg ikke er 100% sikker på. Dette på tross av din erfaring, Hopalong. Dog fikk du aldri klokken fysisk i hende, så teoretisk sett kunne det jo hende du ble lurt. Uten at vi skal konspirasjonsteorisere for mye av den grunn :)
 
Jeg har handlet fra dem før, og har kun positive erfaringer fra dem. Før kunne man spare en god del penger siden de kunne levere på "Poste restante". Denne muligheten er nå fjernet, tar du deres pris pluss norsk moms, ender du opp med å betale vanlig AD pris. Så jeg ser ikke vitsen å handle fra dem lenger. Skal du først handle fra grå-marked, ville jeg heller sett på noen amerikanske baserte firmaer. Du finner også noen som leverer med stemplet, gyldig garantikort fra AD.
 
Har kjøpt flere Breitling av urverket.no og alt gikk smooth :D
Det skal sies at leveringstiden ikke ble overholdt, det tok 60 dager istedet for 10-21 dager :(
Som forklaring hevdet de at det var ferie hos Breitling :roll:
 
Keh?!

Er det ikke lenger mulig med poste restante?
Men det må vel vært hele konseptet til urverket.no?!

Hvordan skal dem ellers klare å kapre kunder på pris :eek: ?
 
Sven Bertil skrev:
Keh?!

Er det ikke lenger mulig med poste restante?
Men det må vel vært hele konseptet til urverket.no?!

Hvordan skal dem ellers klare å kapre kunder på pris :eek: ?

Det samme lurte jeg på og spurte dem i mail. For første gang fikk jeg ikke svar... :D
 
tombs skrev:
Har kjøpt flere Breitling av urverket.no og alt gikk smooth :D
Det skal sies at leveringstiden ikke ble overholdt, det tok 60 dager istedet for 10-21 dager :(
Som forklaring hevdet de at det var ferie hos Breitling :roll:

Så vidt meg bekjent kjøper de ikke klokker fra produsent, men hver gang de har en bestilling ringer de rundt til de treffer en urmaker som er villig til å selge klokken til en sterkt redusert pris!
Derfor kan de også ta litt tid.

Om dette er generell praksis kan jeg ikke si noe om - det er kun noe jeg har blitt fortalt
 
eazy123 skrev:
Jeg har handlet fra dem før, og har kun positive erfaringer fra dem. Før kunne man spare en god del penger siden de kunne levere på "Poste restante". Denne muligheten er nå fjernet, tar du deres pris pluss norsk moms, ender du opp med å betale vanlig AD pris. Så jeg ser ikke vitsen å handle fra dem lenger. Skal du først handle fra grå-marked, ville jeg heller sett på noen amerikanske baserte firmaer. Du finner også noen som leverer med stemplet, gyldig garantikort fra AD.

Hm, denne klokken koster rundt 33k i de butikkene jeg har forhørt meg i. På siden koster den rundt 21k inkludert norsk moms. Så er det vitterlig penger å spare her! Mener du at prisene ikke er like gode generelt sett ? Kan jo hende dette er et meget godt tilbud i forhold til andre klokker.