Er vi enige i dette?

J

jayeff

Guest
På venterommet hos legen fant jeg dette innlegget i et blad om historie. Jeg har hørt forskjellige versjoner av dette.

2011-11-16120740.jpg
 
Helt klart. Jeg merker alltid at humøret stiger ca 10:10 :D

Slike detaljer kommuniserer med underbevisstheten vår hele tiden. F.eks retningen linjer faller ut av et bilde er avgjørende for komposisjonen. Et annet eksempel er cutaway-krage som gjør at en person oppleves som mer avslappet eller imøtekommende, mens en spissere snipp virker mer tilkneppet.
 
I tillegg til at en ser større deler av urskiven, eks logo og skrift over klokken 6, når klokken er 10:10.
 
V for victory var litt tynn. Kan ikke se særlig andre legitime grunner enn at det er visuellt ryddig og balansert. Særlig med chronoer som har denne 3-6-9 layouten.
 
V for victory var litt tynn. Kan ikke se særlig andre legitime grunner enn at det er visuellt ryddig og balansert. Særlig med chronoer som har denne 3-6-9 layouten.

Det er nok to hovedgrunner: Viserne må peke oppover og ikke nedover, jamfør bildekomposisjon. Vinkelen må være estetisk behagelig, jamfør åpning på skjortesnipp. Estetikk er like knyttet til matematikk som musikk er det. Jeez, nå høres jeg nesten ut som Ari Behn :eek:
 
Vi er ikke enige. Selv prøver jeg alltid å få til "H7" med viserne, men har aldri fått kommentarer på det så er vel ingen som har sett det ;)
 
Nå skal det legges til at det egentlig er kl 10.08 viserne skal stå på;) Vis dere kikker litt nøyere på bilder fra de fleste produsenter står viserne på 10.08 og ikke 10.10:) Da vises mest av skiven og detaljene på denne, samtidig som klokken smiler til deg:)

4fa03f3d-75b0-5706.jpg