Jeg har også bare gode erfaringer med urverket.no. Alt følger med slik det ville gjort visst du har handlet hos AD. Serienr, stemplet med garanti fra AD osv..
Hvordan klarer du å beskylde ett selskap alene for kartellvirksomhet? Man må helst være flere med på den dansen..
Noe som fort blir vanskelig da Bjerke er eneste forhandler på berget av flere av merkene de fører....
+1
Det blir helt feil å komme med slike ubegrunnede påstander som Lilac gjør. Skjønner egentlig at de ikke blir begeistret når man kommer inn og ønsker gratis service (les: garantireparasjon) på en klokke man ikke har kjøpt i den butikken.
Man kan like Bjerke og man kan mislike dem, men jeg tror klokke-Norge ville ha blitt fattigere om de forsvant.
Om du ikke liker monopoltendensene er vel de rette å ta dette opp med urprodusentene og deres leverandører.. Personlig finner jeg det ikke så merkelig at lille norge bare har 1 forhandler for de mer eksklusive urene.
Ergo drives det ikke med kartellvirksomhet.Asked and answered, your honor.
Ja, og i hifibransjen som du selv sier. Men også motebransjen, bilbransjen, etc. etc. etc. Stort sett alle bransjer som opererer med en viss eksklusivitet. Produsent dikterer i stor grad prisene. Brilleprodusenten Oakely er et godt eksempel på dette, blir en Oakelyforhandler tatt for å gi prosent på et Oakleyprodukt mister det retten til å forhandle Oakley.Noen andre hadde bare tatt over agenturet, og ting hadde fortsatt på samme måte. Elsempelvis rolex kunne sikkert tillatt flere bedrifter å selge merket, men de vil vel opprettholde merkets eksklusivitet, noe som fører til at sluttkundene blir påtvunget overprisede varer.
Det er jeg enig med det i. De urmakerforhandlerne jeg har pratet med også. Er vist nok ofte impotøren som sitter med regningen etter reklamasjoner, og da blir man litt snurt til tider. Etter min mening burde produsentene stå for sin egen garanti...........
Bruker man rundt 30k eller mer på en klokke, burde man forvente at den internasjonale garantien blir imøtekommet uten å høre knying. Dette burde ikke engang være et tema for diskusjon.
Hei. Vet du at kjøpekraft ikke måles i antall innbyggere?
Hmmm.. selv må jeg si at det frister jo å spare litt penger.
Jeg skal selv ha meg en TAG Heuer Grand Carrera Calibre 17RS. Har vert hos Bjerke og de skal ha 44 500,- for denne med en brun krokkorem og clamp-on spenne.
Ser at urkverket.no selger denne for 32 325,-
det er jo over 12 000,- blanke bolls det...
dvs at en må tjene ca 16 500,- for å betale mellomlegg...
vet ikke hvordan det er for alle andre, men det er noen timer på jobb det, samtidig som de 12k kan en bruke på mange andre "fornuftige" ting...
eller er jeg på tur?![]()
Hmmm.. selv må jeg si at det frister jo å spare litt penger.
Jeg skal selv ha meg en TAG Heuer Grand Carrera Calibre 17RS. Har vert hos Bjerke og de skal ha 44 500,- for denne med en brun krokkorem og clamp-on spenne.
Ser at urkverket.no selger denne for 32 325,-
det er jo over 12 000,- blanke bolls det...
dvs at en må tjene ca 16 500,- for å betale mellomlegg...
vet ikke hvordan det er for alle andre, men det er noen timer på jobb det, samtidig som de 12k kan en bruke på mange andre "fornuftige" ting...
eller er jeg på tur?![]()