Er Rolex Sea-dweller like populær som Submariner?

Medlem
26. juli 2018
Innlegg
29
Sted
Brattholmen
Hei, ser på på forskjellige klokker og eg synes sea dwelleren ser bedre ut og hadde passet meg bedre enn submarineren. Hvordan er det å få tak i en slik klokke fra klokkeforhandler? Like vanskelig som submarineren...
 
En kan jo gå med dykkecomputeren . Men det ser vel ganske so teit ut.
Annenkver rov pilot står vel på "venteliste" til en SD . Sub er vel ventepølse der i gården :)
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver
rolex_summer2016.jpg
 
Har Sea-Dweller alltid vært vanskeligere å få tak i enn en Submariner, eller er det bare 43mm som er mer utilgjengelig?
 
Submariner er den mest populære klokken til Rolex. Sea-Dweller kommer langt etter. (Hvis du ser på salgstall.) Men så produseres det langt færre av dem også, så vanskelig å si egentlig. Men jeg tror at de fleste ville foretrukket Sub over SD om de ikke hadde noen av dem fra før. Suben er så ikonisk, kan brukes både som en casual klokke og til mer formelle antrekk som dresser. SD'en er nesten dobbelt så tykk og bulky og tung. Skal mye til å få den under skjorteermet ditt med mindre du har veldig store kropsbygning, hender og håndledd.

Hadde jeg ikke allerede hatt en Sub og en SD så hadde ihvertfall jeg ønsket meg en Sub før en SD. Klarer meg ikke uten Suben. Bruker den hele tiden til alle slags andledninger med unntak av black tie events. Da blir det heller en Reverso, Cartier eller en Jaeger eller Blancpain Villeret på leather.
 
Jeg har to subber og en SD43 126603. Fikk SUBene først. Bruker fint SD43 til dress på jobb, uten at det er noe problem på medium håndledd. Jeg bruker alltid mansjettknapper, så mulig det er mer problematisk med vanlig skjorteknapp. SD er ikke det jeg ville kalle diskret, men noen dager har en mer lyst på den - andre dager sub. Etter noen dager med SD43 føles SUB liten og lett. Smaksak mao. Syns SD er fin i rotasjon og ser ikke for meg å kvitte meg med den på noe tidspunkt.

Personlig ville jeg valgt SD43 fremfor 116610 any day om jeg kunne fått tak i begge og økonomien var romslig.
 
  • Hvilken konkret kilde benytter du for salgstall?
  • Hva forteller den kilden om salgstall for DateJust?

En av videoene til Paul Thorpe jeg så for lenge siden. Samt andre kjente watch dealers. Jeg har ikke noen offentlig statistikk på det. Når det kommer til samlere og folk som virkelig har peiling så er sikkert Sea Dweller og Deepsea mer populære. Men massene tror jeg først og fremst vil ha Submariner, GMT II Pepsi eller Stainless steel Daytona. Det blir spekulasjon når du spør sånn helt konkret. Godt kvalifisert spekulasjon fra folk som har drevet med salg av klokker i over 40 år (som bl.a. Paul Thorpe).

Datejust selger bra den. Like fin for kvinner som for herrer. 36 og 41 går nok i bøtter og spann. Meget mulig at det er bestselgeren til Rolex- Tror det er mer sannsynlig at det selges mer Datejuster enn Subs.

Jeg sa bare at Submarinern var den mest populære, altså den "massene" helst vil ha. Ikke at det var den som nødvendigvis solgte mest. Folk som ikke er entusiaster kan ikke navnene på alle klokkene til Rolex som meg og deg. Men spør man nesten hvem som helst som har den minste interesse for klokker om de vet hva en Submariner er så er svaret ja.