Er Panerai en "one watch"?

Medlem
24. juli 2009
Innlegg
1.129
Sted
Norge
Jeg leker litt med tanken på en Panerai, en Pam351. Jeg er nysgjerrig på å eie en Pam da jeg digger merkets historie og design.

Jeg har ikke de største håndleddene (17,5cm), men har prøvd både 312 og 351 og kommet frem til at det er mulig for meg å bære en 1950 kasse. Jeg har kommet frem til at det er 351 som fyller mine kriterier best da denne blant annet har titankasse og ikke blir like topptung som broren 312.

Jeg har ingen klokker i denne prisklassen fra før, så en klokke i denne prisklassen vil ansees som en "one watch" for meg. Altså den klokken jeg vil bruke desidert mest av de urene jeg har fra før (Seiko Monster og Longines Hydroconquest).

Det jeg lurer på er om Panerai kan fungere som en hovedklokke for en som har relativt tynne håndledd og en relativt liten klokkesamling? Altså med tanke på størrelsen og den bulky kasseformen.

Er det noen av dere som har vært, eller er i samme situasjon som kunne kommet med litt input? :)

På forhånd takk:)

mvh

En wannabe paneristi :cool:
 
Redigert:
Ikke noe problem, jeg bruker min 233 som eneste klokke og har gjort det i snart ett halvt år (resten av boksen måtte gå for å finansiere leilighet).

Med ett utvalg remmer føles det som flere klokker i en;)
 
Jeg tror også dette kan være "the one". Etter jeg fikk min 312, har de andre klokkene ligget ganske stille.
Synes ikke den er topptung i hele tatt, og den bærer også nettere enn mange mindre klokker:)
Hvis man i tilleg velger et lett metall, smelter den nok til armen..
 
Panerai er laget for å være "one watch" som nevnt over, grunner rembyttene...
Hvis du ikke har prøvd, kan du prøve en radiomir også. Den har jo den fordelen at den kan være svært dressy, og barsk alt etter rem osv. den ER 42 mm.. selvom panerai skryter på seg 45mm..

Uansett tror jeg en 44mm luminor 1950 i titan vil fungere helt utmerket. Husk at tynne remmer ofte gjør at klokken ligger bedre, så jeg lurer på om jeg ville bestilt med foldespenne, de remmene til foldespenne er sykt gode, og du kan fint bruke C-spenne også om du synes foldespenne på panerai blir feil.

Lykke til med avgjørelsen!
 
Jeg bruker Paneraien min hele tida. Derfor måtte klokke nr to ut av boksen, p.g.a for lite bruk:)
 
Hvis du ikke har prøvd, kan du prøve en radiomir også. Den har jo den fordelen at den kan være svært dressy, og barsk alt etter rem osv. den ER 42 mm.. selvom panerai skryter på seg 45mm..
Tja, jeg målte 380'en nå og den er da 45 mm uten krone så vidt jeg kan se..