Er litt hekta på Seiko

Medlem
17. des. 2015
Innlegg
46
Sted
Ski
Ikke noen stor samling nei, er klar over det, med untak av Pogue´n er de tre andre kjøpt nye av meg.
Fikk tilbake 6105´en tilbake fra rep idag, stor glede i heimen. :) Kan tenke meg å bytte reim på denne, dessverre er utvalget i 19mm ganske dårligt.
PADI´en er blitt en stor favoritt, den gamle Sub´en ligger stadig oftere hjemme til fordel for denne.
 
Veldig artig med en uvanlig samling.
Flott!
Det skinner gjennom at du har en forkjærlighet for divere!

En Grand Seiko er kanskje i planen?

8
 
Veldig artig med en uvanlig samling.
Flott!
Det skinner gjennom at du har en forkjærlighet for divere!

En Grand Seiko er kanskje i planen?

8
Tok mitt første dykkerkurs i 1976, da ble 6105 innkjøpt, den stoppet og ble erklært 'ikke reparerbar' etter bare et par år. Da ble det kjøpt inn en Submariner som har fulgt meg siden. Siden jeg har tilbrakt mye tid under vann eller i lufta opp gjennom årene så står nok Divere ganske sterkt her i huset ja.
Går og sikler på en Seiko i 'dressklokke' segmentet, en eldre sak - følg med, følg med godtfolk!
GS er alltid intressant, har en Rolex Datejust gull/stål som lever farligt men Sub'en selger jeg aldri. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda og Grendel
Tok mitt første dykkerkurs i 1976, da ble 6105 innkjøpt, den stoppet og ble erklært 'ikke reparerbar' etter bare et par år. Da ble det kjøpt inn en Submariner som har fulgt meg siden. Siden jeg har tilbrakt mye tid under vann eller i lufta opp gjennom årene så står nok Divere ganske sterkt her i huset ja.
Går og sikler på en Seiko i 'dressklokke' segmentet, en eldre sak - følg med, følg med godtfolk!
GS er alltid intressant, har en Rolex Datejust gull/stål som lever farligt men Sub'en selger jeg aldri. ;)

Hva skjedde så med 6105' en da ? Kanskje den ligger i en kasse på loftet eller noe?
 
Hva skjedde så med 6105' en da ? Kanskje den ligger i en kasse på loftet eller noe?
6105'en ble sendt til en hyggelig og dyktig fyr i USA, han klarte og fikse den. Fikk den tilbake nå på lørdag og har stort sett vært på armen siden det.
Ser jeg trenger en ny rem på denne, den gamle begyner å revne.
 
6105'en ble sendt til en hyggelig og dyktig fyr i USA, han klarte og fikse den. Fikk den tilbake nå på lørdag og har stort sett vært på armen siden det.
Ser jeg trenger en ny rem på denne, den gamle begyner å revne.

Jøss, så gøy at du har klokka fortsatt. post et bilde av den, da :)

Du burde skaffe en waffle strap av Uncle Seiko, eller en tropical. Han har begge deler.
 
Jeg burde hatt en Seiko i samlingen min. Er usikker på hva valget skulle blitt.

En gang på 80-tallet fant jeg en Seiko utenfor butikken jeg jobbet i. Denne var i double, og hadde dag og dato. Automatisk opptrekk, så det var nok en fin klokke. Jeg brukte den litt til og fra. Min Tissot begynte å fuske litt, så da var det greit med en reserve. Denne ble skrudd opp, og jeg fikk se hvordan automatikken virket. Huff.

Jeg husker min bror la inn en ekstra skive på den. Han skulle ha prøve! Hvor denne er nå, er jeg usikker på...

8