Kjære klokkevenner!
Bilder kommer i form av en "unboxing". Fikser det morgen. Må bare opprette en konto på photobucket e.l. Prøvde på det igår men her på siden var det ikke bare å legge ved bilder. Måtte ha en url.
Klokken er fantastisk. Vurderte å kjøpe fra urverket.no for 18500 men slo den fra meg. Jeg ville skape et bekjentskap med en urmaker og selv om jeg ga 2000 mer så er det ingenting. Et klokkekjøp mener jeg skal skje mellom to personer og ikke internett. Dermed har en også lagt grunnlaget for et neste kjøp om noen år. Den er en fryd å se på og ikke minst holde mot øret og riste litt på armen og høre mekanikken gjøre sitt med opptrekkingen. Jeg hadde virkelig problemer med å velge mellom måneklokken og denne (ref. 3210.50.00), men må si at sistnevnte på mange måter er videreføringen av tradisjonen og arven til måne-speedien. Kan se på den som lille barnet til orginalen i og med at fargefinishen er lik. Den er svært robust og kronen på 40mm er en perfekt størrelse. Urverket mener jeg er en modifisert Valjoux 7750 som er et svært robust verk fra 1973 utifra diverse litteratur på den. Caliber 1164 erstattet 1154 i 1992 men forskjellene er ikke store og den er også COSC sertifisert.
Så alt i alt, kan anbefales!
Bilder kommer morgen :=)