Er folk så teite at de slår til på disse Finn annonser?

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.715
Sted
Ingensted
Den som er nærmest den "originale" "Lille Egypter", levert spell ny av Bjerke koster kr 91.000.-
http://www.nettbutikk.urmaker-bjerk...klokker/panerai-radiomir-1940-3-days-acciaio/

Eller noen stakkarer kan kjøpe en brukt i "feil kasse" med et "griskepåslag" på Finn til kr. 120.000.-:
https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91965921
Eller en annen med "feil kasse" med et litt mindre "griskepåslag" til kr. 110.000.- på Finn:
https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92111315

Hva f.. har selgerne av disse urene gjort for å fortjene 20-30K i fortjeneste?
Ingenting - jævla duster!
De omtalte ur er hverken vanskelig å få tak i eller er sjeldne samlerobjekter. De selges på Chrono24 fra ca. kr 70.000.-!
 
Hmm - selv for en som ikke er noen kjenner av Panerai, så er det vel flere ting med disse annonsene som ikke harmonerer. I den første linken er det bilder av flere typer ur - som temmelig sikkert ikke er tatt av denne "trønderen"

Den andre linken er vel en PAM 663, som skal ha Luminor kasse - men den kom vel kun i begrenset antall i 2016, - korriger meg dere som er connoisseur....
 
Hmm - selv for en som ikke er noen kjenner av Panerai, så er det vel flere ting med disse annonsene som ikke harmonerer. I den første linken er det bilder av flere typer ur - som temmelig sikkert ikke er tatt av denne "trønderen"

Den andre linken er vel en PAM 663, som skal ha Luminor kasse - men den kom vel kun i begrenset antall i 2016, - korriger meg dere som er connoisseur....
Ja - i teksten er det 662 som selges og de fleste bilder i annonsen er rappet fra nett og er av dette uret. Det første bildet er derimot av 663 versjonen som har CG.
Det er 662 som Bjerke har inne og som nytt der koster 91K.

Både 662 og 663 er SE versjoner fra 2016 i et opplag på 1000.
 
Redigert:
@Gin jeg har en pam 516 strøken og komplett, med ekstra reim i semska croco. Prisen var 22 000 euro, jeg tenkte å legge den ut for 139 000, bommer jeg etter din vurdering?
 
@Gin jeg har en pam 516 strøken og komplett, med ekstra reim i semska croco. Prisen var 22 000 euro, jeg tenkte å legge den ut for 139 000, bommer jeg etter din vurdering?
Morsomt, dog et griselekkert ur du har.
IMG_0260.PNG
 
Ja men hva med brukt pris i Norge? Ser ikke for meg å selge under 139, men om den kan gå for mer skal ikke jeg være vanskelig.
Sorry, jeg trodde du "trollet"?
Jeg har aldri påberopt meg å være noe "pris orakel" slik som denne Carsten figuren påstår på Finn.
516 som jo er laget i kun 200 ex og som er hærlig nerdete, har vel sitt publikum internasjonalt og kanskje ikke her hjemme skulle jeg tro.
Har du kjøpt det for 184' og selger det for 139' så er jo det brutalt da.
 
Sorry, jeg trodde du "trollet"?
Jeg har aldri påberopt meg å være noe "pris orakel" slik som denne Carsten figuren påstår på Finn.
516 som jo er laget i kun 200 ex og som er hærlig nerdete, har vel sitt publikum internasjonalt og kanskje ikke her hjemme skulle jeg tro.
Har du kjøpt det for 184' og selger det for 139' så er jo det brutalt da.
Var ikke meningen å trolle her, det gjør jeg på Klokkeriet ;) vanskelig å unngå tap på så sære objekter i Norge er jeg redd, men tar gjerne feil. Legger dne til 139 så ser vi.
@SpaceCowboy , hva mener du?
 
Var ikke meningen å trolle her, det gjør jeg på Klokkeriet ;) vanskelig å unngå tap på så sære objekter i Norge er jeg redd, men tar gjerne feil. Legger dne til 139 så ser vi.
@SpaceCowboy , hva mener du?

Ett medlem i Miljøpartiet De Grønne vil alltid være ett troll, enten du er utestengt fra Klokkeriet eller ei.
 
Redigert: