Er du god på klokker ? ** AVSLUTTES **

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Fra vår siste Paneristi GTG ble det som vanlig tatt noen "table- shots", - et av urene burde så absolutt ikke være med på bildet !

Vet du svaret og kan begrunne det, vanker det en premie til første som svarer riktig. (Selvsagt Panerai relatert !)

Gjelder selvsagt ikke de som var til stede...... :mrgreen:

Klargjøring for fotografering :
DSCN0974.jpg

DSCN0966.jpg

DSCN0964.jpg

Lykke til ! :D PS Svar må avsendes innen tirsdag 18.11 kl 2100

Re: Er du god på klokker ?

Mitt beste forslag er Breitling Emergency'en. Eneste kvartsur og sannsynligvis det eneste på bordet med nødpeilesender :)

Er det en replica der? ett ur som absulutt ikke burde være der... sier ikke så mye?

Paneraien med California-skive? Fordi ingen ansvarlige mennesker burde bruke så mye penger på en klokke midt i en global finanskrise? :roll:

Franck Muller-uret fordi det pga. tonneau curvex fasongen ikke har en rundt urskive slik som samtlige andre klokker?

;)

Den lille tassen med kremfarget skive, sort rem og sub-seconds nede til høyre i haugen - eneste vintageur OG eneste under 40mm?
Nå gir jeg opp. Må jo være den. :?

Syns det var et observert JoLu !Det er min IWC 83 cal fra 30 tallet....veldig forskjellig fra Panerai.
Men.....jeg gir en liten ledetråd. så frekk er jeg. Brio la jo ut denne konkuranssen og han(som meg kunne hatt også kunne hatt)

Dæven Erik nå får du DJDAN på ryggen :)

Det er jo ikke så lett da.. hehe prøver bare å komme på noe jeg.. håper jeg ikke støter noen..

Ok, her er mitt forslag. Glashütte Original er den eneste klokka med ikke-sveitsisk urverk. Alle de andre klokkene har vel urverk som er sveitsiske eller som er basert på sveitsiske verk, også Dornblueth tror jeg, men GO er tysk in-house.

Artig med en vanskelig konkurranse :D

Mvh
Rune

Re: Tips, håper du unnskylder meg BRIO

tampen brenner Erik N, men feil klokke. sammenlign bildet til Fredag, et ur mangler der....(sorry BRIO ;) men jeg kjenner igjen følelsen til
Erik når man bare MÅ finne svaret.lol
ha en fin dag folkens:)

Da må det jo være Daytonaen. Eneste uret med sveitsisk in-house kronografverk?
Må innrømme at jeg ikke kjenner til hva som sitter i Paneraikronografene, så dette blir ren gjetning.

Grunnet litt for mange og tydelige tips fra en "insider" avsluttes denne uhøytidelige konkurransen ! :evil:

Mange gode og interessante resonnement ! Kan tyde på mye god kunnskap der ute ! :D

Så da går det en Panerai-relatert premie nordover til JoLu ! GRATULERER !
Send meg en PM med navn og adresse, JoLu !

Riktig svar er selvsagt Daytona'en, da det er en FAKE. Sannsynligvis kjøpt i et øyeblikk av lettere sinnsforvirring... :D