Er det virkelig slik i UK? (safene fulle av Rolex stål)

jeg er tilhenger av at man nettopp handler sin første rolex av typ bjerke. merverdien og sikkerheten er et stort poeng og vil dessuten følge klokken videre på dens ferd; den beste opplevelsen fremfor den billigste løsningen.

Ja, det er jeg også tilhenger av. Jeg har alt kjøpt en klokke hos Bjerke. Opplevelsen med å hente ut en helt ny klokke er flott. Ikke en eneste skramme eller hairline, og en fint minne om akkurat den klokka. Jeg skulle ønske det var mulig å oppleve det samme med Rolex, men ett klokkekjøp er desssverre ikke nok for å komme på venteliste for noen som helst modeller i stål til tross for at alt jeg leser om forholdene i alle andre land er blitt mye bedre. Jeg spør ikke engang om de mest ettertraktede, kun basis modeller.

Selv for de enkleste modellene kreves det en historikk "med varierte kjøp over tid" (e-post fra Bjerke). Så da kan man jo bare begynne å gjette, hvor mange flere klokkekjøp trengs det? Kanskje etter nok et kjøp blir svaret igjen: "nei beklager, etterspørselen er så stor at vi per dags dato ikke kan tilby noen venteliste"? Så skal man da prøve seg på et tredje kjøp, i håp om at det er nok?

Den første klokka jeg kjøpte hos Bjerke ønsket jeg meg virkelig, men jeg sliter med å finne gode kandidater for potensielt den neste.

Da blir fort opplevelsen noe helt annet enn positiv.

Brukte klokker fra Bjerke med dobbelt moms er ikke aktuelt, og de har heller ikke modeller jeg er interessert i.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: superlaffen og holmby
Jeg leser jo om at Explorer faktisk er tilgjengelig hos noen AD-er i utlandet (både her og i andre fora) , men er det virkelig slik som denne videoen setter på spissen?

Litt irriterende fortellermåte, men til tider underholdende. Han hevder mange Rolex stålmodeller, f.eks. Explorer og Datejust Smooth Bezel nå selger under retail i UK, og at AD-ene har safene fulle av diverse modeller. Klokkebutikker for andre merker er stort sett tomme for folk forteller han videre, og går antagelig svært dårlig.

Men her i Norge er det ikke mulig å få satt seg på venteliste for basis-modeller i stål, som Explorer, OP, eller Datejust, selv etter snart ett år og enn viss kjøpshistorie. Men two-tone, det vil de kunne skaffe meg. Jeg vurderer å droppe hele Rolex ønsket om å få lov til å komme på "begrensede" ventelister. Min Omega, som var et stort ønske, er en strålende klokke. Men jeg er ikke villig til å kjøpe flere klokker av ymse merker, som nå selger dårlig, two-tone og gull Rolex inkludert, som jeg egentlig ikke ønsker meg eller vil gi i gave. Man kan jo lure på hvor godt andre klokkemerker enn Rolex nå selger hos våre norske AD-er, i disse tider med høye renter og tildels dårligere råd for mange.
En type du generelt ikke vil bruke mye tid sammen med.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac