Er det noen som har reisetips til Zanzibar?

Medlem
6. sep. 2015
Innlegg
514
Sted
Trøndelag
Jeg og fruen skal ned til Zanzibar i midten av februar for litt R&R en god uke. Jeg lurte på om noen har reisetips, hotell, transport fra flyplass etc i området.
 
Mambo vipi !

Det begynner å bli godt over ti år siden jeg var på Zanzibar nå, så erfaringer fra hotell osv er ganske sikkert utdatert.

Jeg ble nysgjerrig på hvordan det har utviklet seg, og måtte reise litt på Google-kartet nå, og kan konstatere at mye har endret seg.

Uansett: da jeg skulle planlegge tur dit så fikk jeg råd om at østkysten kunne være utsatt for at store mengde tang/tare driver inn på strendene, og at strendene på vestkysten derfor var å foretrekke. (Men det ble også sagt at de beste snorkle-områdene lå på sørøstkysten).

Jeg bodde både i Stonetown og i Kendwa. Førstnevnte er verdt en besøk, men hvis strandliv er en viktig del av ferien for dere bør dere nok finne overnatting et annet sted. Kendwa var nydelig, og jeg hadde inntrykk av at man kunne finne flere valg i Nungwi på nordspissen.

For 10+ år siden besto flere av hotellene der av bungalower, slik at man bodde for seg selv i flotte hager med direkte adkomst til stranda. På Google maps nå kan det dessverre se ut som at dette i mange tilfeller er erstattet/ødelagt av større komplekser og basseng osv..

Lykke til med planlegging, og god tur / Safari njema
 
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa
Takk for tipsene. Vi ender opp med en overnatting i Stone Town og reiser så på østkysten til Kiwengwa. Som du sier så ser det ut som om det i stort er mye preg av større komplekser og resorts.