Er det noen som har laget klokke?

Medlem
29. mars 2015
Innlegg
133
Sted
Tranby
og med det mener jeg ikke å kjøpe Sea-Gull eller annet urverk, putte inn i ei kasse, finne artig skive og visere og sette alt sammen og kalle det "hjemmelaget klokke".

Det jeg mener er en skikkelig hjemmelaget klokke. Er det noen som har gjort hele prosessen med å lage hele urverket fra scratch og som VIRKELIG kan vise klokka på armen og si "Den har jeg laget" ?
 
Hvor er tråden din, @Mathfjeld?
Var vel ikke selve urverket som ble laget, men resten?

Klarer ikke å søke den opp, men denne må leses:)
 
Jeg hadde hatt såå lyst å lære å lage så mye som mulig på ei klokke. Kasse, glass, i terne deler og alt! Men jeg ser ut fra disse sidene at deteret ganske omfattende arbeid. Er dere urmakere eller finmekanikere fra før?
 
Det er enkelte her som har lager mye selv. Til å begynne med kan det være greit å kjøpe en del ferdige deler, feks på eBay eller slikt, og sette dette sammen. Det er mye artig som kan blandes og flikkes på. Selv har jeg vært svak for å mikse inn fly.

Her er en F35 som roller inn mot solnedgangen.
WP_20160601_16_39_38_Pro.jpg


Når sant skal sies, så er jeg ikke fornøyd med å ha skyer foran solen. Det ble for mye dill på skiven. Derfor har jeg laget en ny, uten skyer. Denne er ikke ferdig enda, men ny skive kommer...

8

PS. Legg merke til trådsiktene i viserne. Disse sveiper over flyet... Pang, pang, pang!
 
  • Liker
Reaksjoner: Greg og Callahan