Er det noe og bry seg om? Synspunkt

Medlem
29. des. 2015
Innlegg
161
Sted
Stavanger
Har brukt min Rolex Submariner over en måned nå, og den har et avvik på ca -4 sek i døgnet. Ønsker synspunkt om jeg bør få den justert, eller ikke?
 
Er den helt ny?
Har erfaring med at automatiske klokker går riktigere etter noen (4-6) mnd, så jeg ville avventet litt før jeg klagde.
4sek per døgn er 2min per mnd. Akkurat i grenseland for at det er ok (IMO).
3-4 min feil ila en måned syns jeg er for mye.
Min egen 9 år gamle Daytona har hastet tre sekunder de siste 5 ukene.

OT: Også syns jeg dere gamle travere på TS heller skal svare en bekymret klokkevenn enn å kverulere på situasjon og spørsmål!
 
Er den helt ny?
Har erfaring med at automatiske klokker går riktigere etter noen (4-6) mnd, så jeg ville avventet litt før jeg klagde.
4sek per døgn er 2min per mnd. Akkurat i grenseland for at det er ok (IMO).
3-4 min feil ila en måned syns jeg er for mye.
Min egen 9 år gamle Daytona har hastet tre sekunder de siste 5 ukene.

OT: Også syns jeg dere gamle travere på TS heller skal svare en bekymret klokkevenn enn å kverulere på situasjon og spørsmål!
Klokka er ny, og det var Askeland jeg kjøpte den av som sa jeg skulle bruke den en måned og se avvik. De ville eventuellt justere den kostnadsfritt. Men er ikke bekymret, bare lurte på hva dere ville gjort. De sa den var innenfor
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Genta
Hva? Bruker du klokka til å sjekke tiden? Har du ikke mobil? :)

Rookies kan av og til bli litt obsessed med nøyaktighet. Vet alt om det, var der selv. :) La den ha avviket og kos deg ca. en gang i måneden der du stiller klokka ett minutt frem.

Du kan også kjøpe deg et quartz-ur, så løser deg seg. Men der jeg antar at du IKKE er der.

Bare pass på at du ikke havner her: :)

OCD_Cycle_lrg.jpg
 
Hva? Bruker du klokka til å sjekke tiden? Har du ikke mobil? :)

Rookies kan av og til bli litt obsessed med nøyaktighet. Vet alt om det, var der selv. :) La den ha avviket og kos deg ca. en gang i måneden der du stiller klokka ett minutt frem.

Du kan også kjøpe deg et quartz-ur, så løser deg seg. Men der jeg antar at du IKKE er der.

Bare pass på at du ikke havner her: :)

OCD_Cycle_lrg.jpg
Akkurat det jeg mener, vet den er mekanisk med avvik og det er helt greit for meg med det avviket. Ville bare høre hva folket på sonen ville gjort. Hadde ikke forhandler opplyst om det, ville det ikke blitt etterlyst heller
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Hva? Bruker du klokka til å sjekke tiden? Har du ikke mobil? :)

Rookies kan av og til bli litt obsessed med nøyaktighet. Vet alt om det, var der selv. :) La den ha avviket og kos deg ca. en gang i måneden der du stiller klokka ett minutt frem.

Du kan også kjøpe deg et quartz-ur, så løser deg seg. Men der jeg antar at du IKKE er der.

Bare pass på at du ikke havner her: :)

OCD_Cycle_lrg.jpg

+1. Quartz er kanskje veien å gå :)
 
Tja du har kjøpt den ny for ufattelig mange tusen og de lover bedre nøyaktighet enn 4+-så jeg ville levert den inn. Forhandler sa vel selv at du var velkommen tilbake for regulering. Du blir garantert ikke sett på som en tulling når du entrer Askeland og ber om å få den justert. Veldig kjekt med ur, gratulerer!
 
Klokka er ny, og det var Askeland jeg kjøpte den av som sa jeg skulle bruke den en måned og se avvik. De ville eventuellt justere den kostnadsfritt. Men er ikke bekymret, bare lurte på hva dere ville gjort. De sa den var innenfor

Ha tålmodighet til å la klokken gå seg til. Min erfaring er at nye Rolex trenger litt tid til å justere seg:)
 
Ha tålmodighet til å la klokken gå seg til. Min erfaring er at nye Rolex trenger litt tid til å justere seg:)

Takker for seriøst svar. Kan la den gå til høsten og se. Er forøvrig ikke min første Rolex og heller ikke mitt første mekaniske ur, fikk det første til komfen i 1973 og det var en automatisk Omega, og det ble poengtert av giver :)
 
Redigert: