Er denne Tudor Submarineren ekte?

Medlem
25. nov. 2018
Innlegg
67
Sted
Ålgård
Halla folkens! Fikk nylig en følelse at det manglet en klokke i samlingen min. En vintage Tudor Submariner har lenge vært i søkelyset mitt, men har lest at det finnes mange fakes der ute. Da jeg er alt for godtroende, samt ikke den største eksperten på Tudor klokker trenger jeg hjelp til å se om denne klokka er ekte.
Alle svar settes stor pris på
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hvilket nummer står det mellom hornene?
ser det er quick release remmer, så vipp av;)
Ny bezel insert, tror det er feil perle og veldig polert kasse. Men det som bekymrer meg mer er det som ser ut som rust på viserne.
 
Tudor er vel ikke den vanligste å lage fake av?
En produsent ville vel heller satt Rolex på merket. Det lover i alle fall godt fra mitt ståsted. Ingen ekspert, men sett litt av hvert.

Angående bezel/perle så kan den være byttet?

8
 
Her tror jeg du må få en vurdering fra en av vintageekspertene @Tom Henriksen @MINUTE_REPEATER. Dette er en attraktiv modell med høy verdi. Som over er jeg litt redd den har vært utsatt for fukt en eller anen gang, da viserne er rustet. Ellers ser den godt polert ut (ikke uvanlig) og med nyere serviceinsert (80-90-tallet?) Her er min 7021/0

Vis vedlegg 212764
Vakker! Har du rulettdatovisning?! :oops:
 
Halla folkens! Fikk nylig en følelse at det manglet en klokke i samlingen min. En vintage Tudor Submariner har lenge vært i søkelyset mitt, men har lest at det finnes mange fakes der ute. Da jeg er alt for godtroende, samt ikke den største eksperten på Tudor klokker trenger jeg hjelp til å se om denne klokka er ekte.
Alle svar settes stor pris på
Vis vedlegg 212684Vis vedlegg 212685Vis vedlegg 212687Vis vedlegg 212688Vis vedlegg 212689
Ser ut som en OK beater, denne har hatt fuktproblemer tidligere, det ser du på viserne og misfarging på timemarkørene. Hvis prisen avspeiler tilstand på skive- og visere er dette en helt ok daily beater.
 
Må si meg litt skeptisk her. Så vidt jeg vet brukte vel Tudor aldri ETA 2836 i sine Submarinere? I tillegg synes jeg at viserne er litt off, for ikke å snakke om lume pip. Kan være legit selvsagt, men dette hadde gjort meg så skeptisk at jeg hadde holdt meg unna.

EDIT: Denne er i beste fall en franken, muligens en fake. Et Google-søk på snowflake og 2836 sier vel alt.:confused:
 
Redigert:
Neppe mye å hente her, nei.

Viserne er nok ikke ekte de heller.
Sekundviseren har for tykk og kort tupp. Lume-firkanten er for langt ute. Den treffer også helt feil på markørene.
Minuttviseren ser for tykk ut. Typisk for dårlige Tudor sub-fakes.

Skiven var det verre å bli klok på, men fonten ser ikke riktig ut i Submariner. Spesielt m'en. Markørene flyter også "radial"-style, langt utenfor rehaut. Dette kan dog skyldes den latterlige kassen.

Trolig er alt fake utenom verket som ikke kommer fra en sub, og trolig bare har fått tudor-rotor.
 
Jizziz! Jeg må sette meg ned å studere litt før jeg svarer. Det er flinke folk her inne altså, godt spottet.
Fake vintage snowflake- nå har jeg sett det også...
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og sauda