Enkel pålitelig klokke - maks 1000-1500kr

Medlem
2. des. 2014
Innlegg
3
Noen kriterier:

- Tall (1-12, greit at noen tall mangler for dato, logo osv.) på ur-skiven.

- Dato og dag, bare dato kan også være aktuelt.

- Metallreim.

- Merke er ikke spesielt viktig, alt av interesse.

- Herreur, størrelse: 38mm eller 45mm.

- Urverk: Ingen spesielle krav.

Noe lignende som denne ur-skiven, fargen på ur-skiven er ikke viktig (hvit, mørkeblå, svart):

hamilton_H69419933_khaki_field_mechanical.jpg


Eneste problemet med denne er prisen:

$_35.JPG


Takk for svar.
 
Redigert:
Nå sa du ingenting om størrelse, men jeg fant i farta disse to:

Seiko 5 Sports
Orient Automatic Sports

Seikoen er forholdsvis stor med sine 45mm i diameter, mens Orienten har mer "normal" størrelse på 38mm. Seiko har dag/dato, mens Orient har bare dato. :) Var noen av disse av interesse? Du nevnte forøvrig heller ikke noe om hvorvidt du ønsket et mekanisk urverk, men jeg tok utgangspunkt i det.
 
Takk for tilbakemelding, har oppdatert førsteposten med noe mer info.

Seikoen er absolutt nært noe, tok og målte min klokke og den ser ut til å være 38mm. Skal være en gave dette, må på en eller annen måte finne ut om 45mm blir i største laget.
 
Malones forslag var jo bra. Her er en annen: Orient Mako til under 1000-lappen. Finnes i flere farger.

OrientMako-1.jpg
 
Malones forslag var jo bra. Her er en annen: Orient Mako til under 1000-lappen. Finnes i flere farger.

OrientMako-1.jpg

+1, det spørs om du finner bedre allrounder i prisklassen. Veldig fine klokker dette, litegrann skranglete lenke men til prisen er det ikke noe å lure på. Jeg har hatt både den blå og den svarte varianten.

Merk at dette er den "klassiske" Mako'en på 40mm (Submariner-størrelse), det har siden kommet en "New Mako" som er betydelig større.

Edit: måtte søke opp @krilles fine review og ser at den faktisk er millimeteren større enn Sub'en.
 
Redigert:
Takk for svar!

Jeg har ikke god greie på mekaniske automatiske urverk, må man ta service ofte? Pris?, ser for meg at servicen fort kan koste det samme som en ny klokke i denne prisklassen.

Hodet mitt tenker at et batteri er enklere å forholde seg til?

Til dere som har handlet på Creationwatches, ser at det er DHL express til Norge, har lest flere skrekkhistorier om DHL sine gebyrer i forhold til moms og fortolling. Hva har du / dere opplevd å betale?
 
Redigert:
Takk for svar!

Jeg har ikke god greie på mekaniske automatiske urverk, må man ta service ofte? Pris?, ser for meg at servicen fort kan koste det samme som en ny klokke i denne prisklassen.

Hodet mitt tenker at et batteri er enklere å forholde seg til?

Til dere som har handlet på Creationwatches, ser at det er DHL express til Norge, har lest flere skrekkhistorier om DHL sine gebyrer i forhold til moms og fortolling. Hva har du / dere opplevd å betale?

I praksis blir vel klokkene i denne prisklassen brukt til man er lei og kjøper noe nytt :) Mange eksempler her på at Seiko, Orient holder i 5 år og mer uten service. Har selv en Seiko SKX031 som er mer en 5 år og holder tiden fint
 
De gangene jeg har handlet fra Creationwatches har pakken kommet frem uten at den har blitt stoppet i tollen. Jeg husker ikke hvordan de merker pakkene, men jeg tror det er vanlig at de ikke blir stoppet. Det er gratis frakt derfra så du betaler ikke mer enn det klokken koster.
 
Til dere som har handlet på Creationwatches, ser at det er DHL express til Norge, har lest flere skrekkhistorier om DHL sine gebyrer i forhold til moms og fortolling. Hva har du / dere opplevd å betale?

Har benyttet DHL (Express) i mange år fra ulike aktører i US og Østen uten at det har vært noen skrekkhistorie en eneste gang. Tvert i mot, så blir jeg glad når jeg ser det er DHL som leverer for det går kjapt og uten kluss - helt frem til døra.
 
I dette prisleiet du er i, hadde jeg trålet tidssonens salgssider og Finn.no så for du en klokke for 1000- 1500,- som gjerne har hatt en nypris pris på det dobbelte å kanskje det tredobbelte. Også holder vi handelen igang, moro å flippe litt ;)
 
Til dere som har handlet på Creationwatches, ser at det er DHL express til Norge, har lest flere skrekkhistorier om DHL sine gebyrer i forhold til moms og fortolling. Hva har du / dere opplevd å betale?


Jeg har kjøpt flere klokker til rundt tusenlappen på CreationWatches.

De blir bestandig merket med 20-30 $ i verdi, og som "Measuring Instrument" :) Må flire hver gang jeg ser det.

Merk at det ikke er jeg som har bedt dem "jukse" med dette, de gjør det helt på egenhånd.