Endelig torsdag

Medlem
17. sep. 2012
Innlegg
3.903
Sted
Oslo
Da var det torsdag, en helt vanlig torsdag. Først skole fra 8 og jobb fra 15. Eller er det det? En vanlig torsdag:confused: Siden jeg spør vet du sikkert svaret:p
Selvsagt er det ikke en vanlig torsdag:cool:!!!

Så var vi her igjen.
Klarte visst ikke å holde igjen, kjøpelysten ble nok en gang for stor. Før anskaffelsen av denne klokken har jeg rådført meg med noen av TS sine medlemmer på bakrommet og jeg fikk inntrykk av at de var utelukkende positive til dette uret og anbefalte det sterkt. Er første gang det har skjedd også;)
De skal ha takk som har holdt munn om hva som kommer inn denne gangen.

Jeg kan starte med å avsløre at dette er et merke jeg ikke har hatt før. Jeg har bare fått testet det på diverse GTG’er som vi har hatt. Gleden er stor når jeg nå har fått dette i hus. Klokken er fra Sveits, merket er over 100 år gammelt og fremdeles i privat eie. Noen skjønner sikkert hvilket merke det er jeg sikter til nå.
Når det gjelder klokken har jeg vært grønn av misunnelse de få gangene den dukker opp i Dagens Klokke. Jeg hadde jo lagt planer om å kjøpe seilbåt. Ja, seilbåt:confused: Det blir det altså ikke noe av i første omgang. Jeg kjøpte jo min nydelige Seiko SARB023 for å stagge kjøpelysten, men den gang ei. Trodde vel ikke at det skulle være så lett og få tak i, er jo sikkert over ett år siden sist en slik klokke var til salgs her på Tidssonen. Det skjønner jeg godt, for det er ett helt nydelig ur.

Jeg har jo selvsagt sittet og stirret på pc’en de siste dagene og ikke fått gjort mye produktivt. Det blir det ikke slutt på helt ennå, blir nok å stirre på klokken de nærmeste dagene også.
Jeg får vise dere hva det er jeg snakker om.
Fedex briljerer og gjør jobben sin nok en gang;) En dag forsinket, men nå som klokken er her er alt glemt:p


Så før vi tar og åpner pakken så får jeg fortelle hvorfor akkurat dette uret.
Jeg har faktisk ikke siklet etter dette så mye som noen kanskje har fått inntrykk av. Det kom vel som en slags impuls, og impulskontroll eier jeg jo ikke:p Nå er det sikkert noen her som blir skuffet, ikke fordi det ikke er ett nydelig ur, for DET er det, men fordi de har tippet feil:eek: hehe
Jeg bør vel kanskje slutte og tease nå, har vel egentlig ikke noe mer fornuftig å lire av meg heller. Så da får vi åpne pakken og se hva som lurer der inne.
Møysommelig pakket inn


Nå tror jeg vi bryter der og kommer tilbake med hva pakken inneholder om noen få strakser som de sier på tv.

Nå kommer fortsettelsen. Jeg beklager så mye at dere måtte vente, NOT!:p



Men en boks fra Patek Philippe?!?:confused:
Ja det stemmer:cool:
Jeg skulle som mange har fått med seg egentlig kjøpe en Audemars Piguet Royal Oak 15300 som neste klokke, men min klokkepusher hadde ikke denne inne i riktig farge:(
Så da måtte det bli andrevalget , men hvilken PP er det?









Tada


Det er en Patek Philippe Aquanaut 5167

Så noen tørre fakta:
Modellnavn: Patek Philippe Aquanaut 5167
Referens: 5167
Størrelse: 40mm
Årsmodell: 03.2013
Urverk: In-house, caliber 324SC, selvtrekkende
Deler: 213
Juveler: 27
Vibrasjoner/time: 28800
Gangreserve: Opptil 45 timer
Vannbeskyttelse: 120m

Wristshot med plasten på:p


Vet ikke helt om jeg skal ta av plasten:confused:



Fikk med ekstra strap også.


Jo plasten må av


Calatrava korset


Tro HardCore Weight Lifter aka @HCWL har hatt en finger med i spillet;) Resten av BI-gjengen ( @Eirik og @GrandCarrera) var vel heller ikke imot det:p Skulle egentlig vente på en hvit 15300, men så var det det å vente da:p Med bildene til @andersmp på netthinnen var ikke valget så vanskelig akkurat.

Jeg er veldig fornøyd, klokken ligger som støpt på hånden. Den veier jo nesten ingenting.


Ett håpløst bilde, men det er det jeg har. Måtte forte meg på jobb og nå er det så mørkt ute og dårlig lysforhold inne at det å ta nye bilder er nytteløst:(


Takk for titten; og den som venter på noe godt, osv....:cool:
 
Redigert av en moderator:
Hoho :) Mon tro hva dette er! Spennende selv om man vet hva det er :)
Gratulerer med nytt her også! Denne er vakker!
 
Redigert:
esq-god-monty-python-082509-lg-58458150.jpg


GET ON WITH IT!
 
Jeg går mot strømmen, tipper det er en Patek :cool:

Tror nok ikke @Wangensten er der enda ;)

Når det gjelder klokken har jeg vært grønn av misunnelse de få gangene den dukker opp i Dagens Klokke. Trodde vel ikke at det skulle være så lett og få tak i, er jo sikkert over ett år siden sist en slik klokke var til salgs her på Tidssonen.

Ganske sikker på at det er en Rolex Submariner :D
 
Redigert av en moderator:
Faen, hva er greien med ventingen? Dette er på grensen til diktatur og burde vært forbudt @Juice
 
Redigert av en moderator:
Siste søkbare solgte Aquanaut gikk i August 12, altså ett år siden. Seilbåt bytta bort i noe annet Maritimt?
Har jo vært noen på dagens i det siste, men går for den i alle fall;)