Enda en VS tråd.

Medlem
26. nov. 2010
Sted
Bodø
Siden jeg tyr til sonen når jeg har akutt beslutningsvegring, ber jeg nå om input på hva dere ville valgt av to (nokså) like ventepølser:

Først ut, glashutte original senator hand date (tar den i svart, fant ingen bra bilder):

13958020214.png

+ Tysk in-house manufaktur, forholdsvis ok pris på alligatorrem (38,000), klokken leveres med lupe, så det kan se ut som at de har tro på finishkvaliteten, forholdsvis skjelden, klokkene lages i små opplag.

- Ikke FOR begeistret for tysk manufaktur, lav gjenkjennelsesfaktor utenfor WIS-sirkler, litt i overkant dressy?

Så, Zenith el-primero espada:

Zenith_Espada.jpg

+ 36000bph urverk, forholdsvis kjent produsent, snasent design som gjør den mer allsidig enn glashutten

- Dyrere, service koster vitale organer, begrenset justering av lenke (ingen halvledd inkludert, må bestilles fra zenith), mangler "hacking", modellen finnes ikke lengre på zenith sine hjemmesider så det er mulig at den ikke blir produsert lengre, og følgelig får et prisfall likt defy-serien.

Så, any thoughts?

Redigert:
No doubt; GO! Finish og klokke som LANGT overgår prisen, og noe litt mer morro å ha en mye annet. Du burde også ha den på lær eller gummi etter min mening. Lenke passer ikke her selv om GO sine lenker også er i Rolex territorium+.

Nå har ikke jeg for veldig mye til overs for Zenith heller da. :)

39.png

Ser selvfølgelig allerede frem til unboxing!

Svarene matcher godt hva jeg tenker selv for tiden, og vanligvis når jeg heller halvveis mot hver klokke er det gjerne en tredje løsning jeg har oversett. Synd gråhvittmarkedet (dvs med fabrikkgaranti) skal ha femti lapper for en PAM00337, ellers hadde dette blitt vesentlig enklere i min bok.

Av disse to hadde jeg nok gått for GOen, med svart skive og reim. Flott kvalitetsfølelse og finish. Og lav gjenkjennelsesfaktor ser jeg på som et pluss. Det er jo bare kjempedeilig:D Vil du bli lagt merke til så kjøper du deg en gull Rolex;)

Det at Zenithen ikke har hacking ser jeg heller ikke på som et minus, synes det til tider er irriterende at klokkene har denne funksjonen. Kanskje jeg er rar:confused::cool:

Ser at du la til en PAM337 også, absolutt en flott klokke det også. Ble ikke mye til klokt svar...
Hva skal du primært bruke den til? Føler det er litt forskjellige segmenter du er innom her og siden dette er en ventepølse-tråd; hva er det du sikter deg inn på i fremtiden?

Jeg foretrekker skiven til Senatoren, men lenken til Espadaen.
Har ikke sett Senatoren på så mye annet enn aligatorremmer, så jeg er litt usikker på hvor mye den kan "dresses ned", men tror den kan bli fin på mer "casual" remmer :)

Jeg ville valgt GO.

Av disse to hadde jeg nok gått for GOen, med svart skive og reim. Flott kvalitetsfølelse og finish. Og lav gjenkjennelsesfaktor ser jeg på som et pluss. Det er jo bare kjempedeilig:D Vil du bli lagt merke til så kjøper du deg en gull Rolex;)

Det at Zenithen ikke har hacking ser jeg heller ikke på som et minus, synes det til tider er irriterende at klokkene har denne funksjonen. Kanskje jeg er rar:confused::cool:

Ser at du la til en PAM337 også, absolutt en flott klokke det også. Ble ikke mye til klokt svar...
Hva skal du primært bruke den til? Føler det er litt forskjellige segmenter du er innom her og siden dette er en ventepølse-tråd; hva er det du sikter deg inn på i fremtiden?

Ventepølse til patek 5711. Hadde i utgangspunktet tenkt meg en RO 15300 grunnet den daværende prisen, men de er omtrent like sjeldne som hønsetenner på dette punktet, så jeg velger noe jeg vet jeg kan få tak i nytt, om enn med noe ventetid.

PAM337 er uaktuell på grunn av prisen, den er noe jeg kunne valgt dersom den var ca 10 lapper billigere.

Denne klokken blir typ "one and only" fram til nybilen er på plass til neste år, så litt allsidighet hadde vært noe.

Redigert:
Ser ut som det kanskje blir et tredje alternativ. Vi får se om jeg og selger finner en pris vi er like misfornøyde med :)

HÆ? Ingen bilder? Fortell i det minste hva det er da? :mrgreen:

Haha, blir min første unboxing på sonen, og sannsynligvis den første unboxingen av en slik her på forumet.
Men ikke før i september, og det utgår helt om de gnierene ikke greier fire et par tusen på prisen.

Pruting per e-post mangler litt schwung, merker jeg.

Det jeg kan si er at den er sveitsisk og in-house, samt koster en del mer enn de jeg har presentert. Nå sitter jeg bare og trommer med fingrene, har gått en halv boks snus de siste fire timene.

Redigert:
Hadde tenkt å heie på GO før jeg leste siste posten din @Lilac. Nå er jeg bare j#"% spent.

Redigert av en moderator:
Svarene matcher godt hva jeg tenker selv for tiden, og vanligvis når jeg heller halvveis mot hver klokke er det gjerne en tredje løsning jeg har oversett. Synd gråhvittmarkedet (dvs med fabrikkgaranti) skal ha femti lapper for en PAM00337, ellers hadde dette blitt vesentlig enklere i min bok.

Hvilket marked sikter du til da? Jeg er veldig glad i Pam337 selv, men sist jeg prøvde den på Bjerke (antagelig 4 mnd. siden), så kostet den 46ish der.

Hvilket marked sikter du til da? Jeg er veldig glad i Pam337 selv, men sist jeg prøvde den på Bjerke (antagelig 4 mnd. siden), så kostet den 46ish der.

Wat? Jeg fikk beskjed om 52ish for ett års tid siden. Skal ringe. IWC'en min falt igjennom uansett.

Wat? Jeg fikk beskjed om 52ish for ett års tid siden. Skal ringe. IWC'en min falt igjennom uansett.

Rart. De har ikke 337 inne på Bjerke nå. De har imidlertid Pam512 inne. Den ligner jo, men med Radiomir 1940-kasse. 512 koster forøvrig 52ish.

Må nok ha wire lugs er jeg redd. De tok ikke telefonen da jeg prøvde å få tak i dem i dag, prøver igjen i morgen.