enda en tråd om litt råd til ny klokke:P

Medlem
22. des. 2019
Innlegg
10
Sted
høybråten
Hei er ny på forumet her men er innom daglig og leser trådene her inne.

Jeg er da på jakt etter en ny klokke som jeg kan bruke i helger, ferier osv men ikke i ukedager da jeg fort kan komme borti ting på jobben.
jeg har nå en tag heuer formula 1 som brukes på jobb. og en victorinox

jeg liker stilen til submariner for den er enkel og klassisk syns jeg, har tittet endel på tudor pelagos og gmt svart/rød men klarer ikke helt og bestemme meg:(
har tittet på andre black bay men da er det gmt som frister.
åssen er pelagos og ha på armen kontra gmt?

eventuelt tips til andre automatiske klokker?
 
Er det dykkerklokker som gjelder vil jeg anbefale å kikke på Seiko:
1578347015694.png

dette er bare en; det finnes utallige fra under 5k til ca. 100k.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei og velkommen til TS.

Jeg ikke erfaring med klokkene du spør om, men det er jo flotte.

Hvis du sier litt om hva du er ute etter, ønsket design, budsjett, osv så er det lettere å hjelpe.

Du kan starte med å sjekke ut Omega, Hamilton, Tissot, Certina, osv
Prøve selv i butikk er lurt, den en syntes er behaglig er ikke det for en annen.
 
takk takk:)

har ett budsjett opp til 40-45tusen. det blir ikke en klokke jeg skal bruke vær dag pga jobben.
jeg liker dykke klokke stilen sånn som submariner, den skal være med skliende sekund viser.
tittet endel på titaniums klokke fra tudor for den stilen likte jeg.
helst mørk/matt bakgrunn eller blå.
og jeg må ha med dato:p

helst ikke noe større enn 42mm
skal til bjerke og prøve en pelagos på lørdag og se om den passer på armen:)
 
Redigert:
Av de du nevner, ville jeg helt klart gått for Pelagos. Det er en flott og behagelig klokke der du får mye for pengene. Jeg hadde den blå utgaven, og den eller LHD vurderer jeg å kjøpe hvis de dukker opp. Lykke til!
 
takk for det:)
åssen er den og ha på armen med tanke på høyden på den?

skal se på en pelagos på lørdag:)

er åpen for andre klokker også, har en tag heuer formula 1 nå som jeg kjøpte i dublin og en victorinox
 
Gå i butikken og prøv en haug på armen til du finner godfølelsen. Det er ikke alltid det er det du tror ser bra ut på internett, som gir mest godfølelse på ekte. :)
 
nei det er sant:) kjedelig og bli veldig gira på en klokke man har sett på bilder også passer den ikke i det hele tatt:p
får ta meg en tur rundt og prøve litt:)
 
Her er min Pelagos LHD.
Flott ur som (nesten) ikke har vært av håndleddet mitt siden jeg kjøpte den for to måneder siden.
Var selv litt skeptisk til høyden på den, men det var mest før jeg fikk prøvd den på
Veldig behagelig å ha på siden den er lagd av titan, akkurat passe tung. Du merker den er der, uten at det blir for mye av det gode.
I tillegg går den fantastisk bra, min har økt farten med 0,2 sek per døgn på tiden jeg har hatt den.
375CE656-5A97-452D-BCB5-094E1EA2477C.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Her er min Pelagos LHD.
Flott ur som (nesten) ikke har vært av håndleddet mitt siden jeg kjøpte den for to måneder siden.
Var selv litt skeptisk til høyden på den, men det var mest før jeg fikk prøvd den på
Veldig behagelig å ha på siden den er lagd av titan, akkurat passe tung. Du merker den er der, uten at det blir for mye av det gode.
I tillegg går den fantastisk bra, min har økt farten med 0,2 sek per døgn på tiden jeg har hatt den.
Vis vedlegg 176703

Se der ja ser veldig bra ut den lhd, er høyden jeg er spent på og se i virkeligheten å få prøve den. Og jeg har fått sansen for titanium for liker finishen på dem kontra polert/vanlig stål.

åssen ser den krem farget ut i virkeligheten kontra den svarte med hvit farge?
 
Jeg har hatt min Pelagos siden starten av 2016 og er veldig fornøyd med min. Er den høy? Ja den er høy! Når det er sagt så merker jeg først og fremt hvor høy den er når jeg bytter fra Nomos Club 36 over til Pelagos, men etter 10min er det glemt.
 
Hei! På grunn en gave som ble kjøpt feil til et familiemedlem, så har jeg en helt kliss ny Tudor Pelagos (sort)

Nylig kjøpt, med inhouse urverk, fra norsk forhandler med alle papirer. Den koster nå 42800 ca. hos AD.

Kan vurdere å selge den til 36000. Som er ca 7000 under nypris.

Klokka er ubrukt, komplett med boks, papirer, garanti etc fra Askeland som er en respektabel forhandler. Med kvittering.

Gi meg en lyd hvis noen er interesserte

Bilde

2584C15B-CD24-4A36-928B-AD4011E88979.jpeg


Bildet et tatt fra forhandleren og lagt i boksen der den venter ny eier.