Enda en som aldri skulle ha...

Medlem
16. jan. 2015
Innlegg
213
Sted
Fredrikstad
Da jeg kjøpte mitt første mekaniske ur for to år siden skulle jeg hvertfall aldri ha Rolex, det var bare for diktatorer og gamle menn med unge koner ;) Etter hvert som interessen vokste ble jeg mer kjent med utvalget av Rolexer, og joda, det var noen som fristet. Datejust? Batman? Daytona? Voldsomt dyre stålklokker alle sammen.

Mange mener at alle må innom en Sub i løpet av livet, det får evt bli senere, foreløpig er jeg ikke helt overbevist.

Titta en stund etter en vintage Datejust fra 1987 (birth year) fluted bezel, jubilee, full pakke, men njæh. 30 år gamle klokker med ukjent servicehistorikk, ofte ihjælpolert og diverse deler som er byttet opp gjennom åra, litt for mange fallgruver for en novise som meg.

Men, så oppdaget jeg denne og ble rett og slett litt forelska. Blant kriteriene var at klokka skal kunne brukes hver eneste dag, ut livet, til bryllup, begravelse og bading. Ikke er den "jålete" eller skrikende heller, rett og slett en ydmyk og "klassisk" Rolex, til tross for at dette IMO er noe av det mest lekne de har kommet med på en stund. Pris er jo selvfølgelig et kriterie, men mtp hva en får her syns jeg prisen absolutt er forsvarlig. IMO må du opp i 80K+ for å få en finere Rolex.


Så jepp, på fredag ble jeg med i klubben, og jeg skjønner definitivt "greia" nå ;)


IMG_1508.JPG
IMG_1509.JPG
IMG_1510.JPG
IMG_1515.JPG
IMG_1422.JPG
IMG_1474.JPG
IMG_1507.JPG


Min første mekaniske (kr 560,-) vs min siste. Rart hvor hjernevaska en blir på to år :rolleyes:

IMG_1518.JPG
 
Jeg klarte meg vel rett over et halvt år fra første mekaniske til første Rolex.. Merkelig med det o_O
Gratulerer med et meget flott ur. Har selv siklet mye på den fantastiske grå skiven der.. Så enkelt men akk så pent!
 
@gulenissen Takk igjen! :)

@waterbottom @BigT Tusen takk! Og jepp, at en så "enkel" stålklokke kan være så pen er helt vanvittig :D Umulig å fange hvor pen skiva blir i dagslys, går helt fra lys, lys grå til nesten svart. Det eneste jeg har å utsette på den er at jeg får med hele rommet speilet i bezelen når jeg tar bilder, men jeg finner nok en løsning på det ;)
 
Jeg hadde en lignende unboxing for noen år siden, bare vent det blir fler...Dette er en av de fineste modellene Rolex selger for tide IMO. Grattis
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnar